رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تحصیلات تکمیلی نیازمند رسیدگی کیفی است

بحث تحصیلات تکمیلی باید به گونه‌ای مدیریت شود که کیفیت را فدای کمیت نسازد.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه تحصیلات تکمیلی مباحثی هم چون پایان‌نامه فروشی به شدت اعتبار و کیفیت آموزش‌های عالی را نشانه گرفته است و نباید آنقدر به کمیت‌ها بها دهیم که کیفیت و آموزش‌ها زیر سوال رود. 

وی افزود: مدرک گرایی آفتی برای مجامع علمی است بخصوص که اکنون کشور در شرایطی است که بیشتر تقاضاها در ادامه تحصیل مربوط به کارشناسی ارشد و دکتری است و باید کشور برای این همه نیروی فارغ‌التحصیل بیکار پتانسیل احیای کار داشته باشد.

وی یادآور شد: در این مقوله است که نباید کیفیت فدای کمیت شود و صرف مدرک دار شدن دست به هر کاری زده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار