نسخه‌ای سرشار از ویتامین برای تقویت موهایتان

ریزش مو مشکلی است که بسیاری با آن مواجه هستند و روش‌های متعددی را برای رفع آن امتحان می‌کنند ولی یکی از روش‌های بسیار نتیجه‌بخش برای رفع ریزش مو، استفاده از طب سوزنی است.

دکتر فرهاد صبری، متخصص طب سنتی و سوزنی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از دید طب سوزنی، 12 کانال عبور انرژی در بدن وجود دارد که به ارگان‌های حیاتی بدن وصل می‌شود و چنانچه اختلال در عبور انرژی و جریان خون در این مسیرها وجود داشته باشد، ارگان مربوطه دچار مشکل می‌شود. در مورد اختلالات مربوط به پوست و مو، مثل ریزش مو، آکنه و جوش، اختلال در کانال عبور انرژی در قسمت ریه ایجاد می‌شود.

این متخصص طب سوزنی ادامه داد: سوزن زدن به نقاط مربوط به اصلاح کانال ریه، می‌تواند جلوی ریزش مو را بگیرد و معمولا پس از 10 جلسه سوزن درمانی، جریان ریزش مو متوقف می‌شود. 
در کنار سوزن درمانی، استفاده از جوانه گندم به میزان روزانه 10- 5 گرم و 2 بار در طی روز، بسیار کمک کننده است. سایر جوانه‌ها مثل جوانه عدس و ماش هم مثل جوانه گندم سرشار از ویتامین B1 است و در کاهش ریزش مو بسیار موثر است. 

دکتر صبری ادامه داد: ترکیبات روغن کبد ماهی که سرشار از امگا3 و 6 و 9 است بسیار مفید بوده و از آنجایی که علت بسیاری از ریزش موها فقر املاح معدنی چون آهن و روی است، مصرف مکمل‌های حاوی آهن و روی و سلینیوم و... بسیار موثر است. 

وی در پایان گفت: بیماری‌هایی مثل کم کاری و پرکاری تیروئید هم موجب ریزش مو می‌شود که انجام آزمایشات مربوط به هورمون‌های غده تیروئید بسیار اهمیت دارد. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار