وزیر نیرو در پاسخ به باشگاه خبرنگاران خبر داد

رفع مشکلات بانکی پروژه‌های ایران و ارمنستان / احداث خط 3 انتقال برق

چیت چیان گفت: مشکلات بانکی که پیش از این اجرای توافقات قبلی را متوقف کرده بود برطرف شد و با رفع این مشکل اجرای پروژه‌های مورد توافق با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

حمید چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه دیدار با "یرواند زاخاریان" وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات بانکی که پیش از این اجرای توافقات قبلی را متوقف کرده بود برطرف شد و با رفع این مشکل اجرای پروژه‌های مورد توافق با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی بابیان اینکه ایران و ارمنستان در زمینه انرژی بویژه الکتریکی، همکاری‌های گوناگونی داشته‌اند، افزود: در این جلسه ضمن مرور بر فعالیت‌های گذشته، تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

چیت چیان ادامه داد: در مدت زمان اقامت وزیر انرژی ارمنستان در ایران مذاکرات احداث خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان انجام شد که این امر به افزایش ظرفیت تبادل انرژی الکتریکی بین دو کشور کمک خواهد کرد.

وزیر نیرو در خصوص احداث دو نیروگاه برق آبی در نقطه مرزی دو کشور در طرفین رود ارس نیز گفت: پیش‌تر در این باره توافقاتی صورت گرفته بود که بخاطر مشکلات بانکی وقفه‌ای در اجرای پروژه پیش آمد که در این نشست مذاکراتی نیز در این باره صورت گرفته است.

چیت چیان در خصوص ارزش پروژه نیز اظهار داشت: طی چند روز آینده که مذاکرات نهایی شده و قرارداد‌ها تمدید شود، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با زمان‌بندی انجام پروژه‌ها گفت: مذاکرات هنوز به پایان نرسیده و بعد از پایان مذاکرات هیات‌های کار‌شناسی دو طرف طی دو روز آینده زمان‌بندی قرارداد مشخص خواهد شد.

شروع مجدد پروژه‌های متوقف شده بین ایران و ارمنستان

"یرواند زاخاریان" وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان در ادامه با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات گفت: هیچ مشکلی برای ادامه کار وجود ندارد و با توافقات صورت گرفته هرچه زود‌تر کار اجرای پروژه‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه کارهایی که متوقف شده بود دوباره عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، ادامه داد: در این بین پروژه خط 3 انتقال برق نیز که مسایل فنی آن انجام شده بدون هیچ مشکلی شروع می‌شود.

وی افزود: با انجام مباحث کار‌شناسی پروژه احداث نیروگاه برق آبی در رود ارس هر چه زود‌تر کار اجرای آن آغاز می‌شود.

زاخاریان تصریح کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم که این پروژه‌ها به پایان برسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، ارمنستان ، برق ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار