رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد

صادرات میدان رقابت داخلی / لزوم تدوین استراتژی جامع صادرات

شافعی گفت: صادرات میدان رقابت داخلی نیست بلکه میدان رقابت نابرابر با رقبایی است که ابزار آنها قابل مقایسه با ما نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی ایران در جلسه هیئت نمایندگان با اشاره به اهمیت صادرات در توسعه اقتصادی کشور گفت: صادرات یکی از محورهای توسعه اقتصادی کشور است گرچه به رسم معمول چنین اعتقادی وجود ندارد و صادرات ما تاکنون حاشیه‌ای بوده لذا این امر موجب شده تا توفیق چندانی در این بخش نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی این اعتقاد وجود دارد که صادرات پیشران در توسعه اقتصادی کشور است اما آنچه که تاکنون بر سر صادرات آمده نتیجه اش این شده است که زبان صادرات از ابراز مسائل و مشکلات کوتاه بوده و این نتیجه تصمیمات لحظه‌ای برای صادارت است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: صادرات میدان رقابت داخلی نیست بلکه میدان رقابت نابرابربا رقبایی است که ابزار آنها قابل مقایسه با ما نیست.

شافعی ادامه داد: تاکنون توفیق در صادرات با خون‌دل بدست آمده و زحمات صادرکنندگان با تغییر قوانین صادرات و همچینین تغییر قیمت ارز، سکه و دلار به فنا رفته است.

شافعی افزود: امروز وقت آن رسیده که برای یک بار استراتژی جامع صاردات را تدوین کینم و این اعتماد به صادرکننده برگردانده شود که صادرات از تثبیت قوانین برخوردار است.

وی ادامه داد: با رفع مسائل و مشکلات برهم تنیده می توان به توفیق در بخش صادرات امید داشت.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه وضعیت بین‌المللی به گونه‌ای شده است که حضور بخش خصوصی در سفرهای رئیس جمهور پر رنگ‌تر شده است و در فضای ایجاد شده شاهد رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی خواهیم بود که باید از این موقعیت استفاده شود.

انتهای پیام/    

برچسب ها: صادرات ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار