مطیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

۴۷درصد از خوابگاههای وزارت علوم قدمت بالای ۲۰ سال دارند /نیازمند اعتبار ۵۱۵ میلیارد تومانی هستیم

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته 47.5 درصد از خوابگاههای وزارت علوم قدمت بالای ۲۰سال دارند و برای بازسازی این خوابگاه‌ها نیازمند اعتبار ۵۱۵ میلیاردی هستیم.

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با بحث برون سپاری خوابگاههای دانشجویی باید بگویم که بحث برون سپاری به عنوان تکلیف در برنامه پنجم آمده اما متاسفانه ملزومات آن اتخاذ نشده است و به همین دلیل در ۴سال گذشته فرآیند موفقی نبوده است.

وی در خصوص اجاره بهای چنین خوابگاههایی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه پرداخت چنین بهایی از سوی خانواده‌های دانشجویان مشکل است، بنابراین بحث اجاره بها نیز به عنوان یکی از اجزای این مدل اشاره شده و هم اکنون محتاج یک طراحی مهم و محکم هستیم که همه جنبه‌های مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد.

مطیعی تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۲میلیون و۲۰۷هزار متر مربع فضای ملکی خوابگاهی وزارت علوم دارد که ۳۹۰ درصد این خوابگاهها قدمت بالای ۲۰ سال دارند و۱۷ونیم درصد قدمت بالای ۱۷ تا ۲۰ سال دارند یعنی ۴۷ونیم درصد خوابگاه‌ها عمری بیش از ۲۰ سال دارند.

وی به بازسازی خوابگاههای دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: ۵۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی خوابگاه‌ها اعتبار لازم است که از این میزان صندوق رفاه می‌توان تنها ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان را پرداخت کند.

مطیعی خاطرنشان کرد: مقرر شده که ردیف جداگانه‌ایی در سرجمع ردیف اعتباری صندوق پیش بینی شود و در قالب آن ردیف ظرف ۲تا ۳سال میزان احتیاج بودجه برطرف شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار