جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

معضل پذیرش بی‌محابای دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: پذیرش بی‌رویه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی موضوع مهمی است که مجلس شورای اسلامی حساسیت زیادی روی آن دارد، اما متاسفانه به لحاظ حجم بالای کاری نمی‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند.

"قاسم جعفری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به معضل افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اظهار داشت: پذیرش شانزده هزار دانشجوی دکتری در یک سال در دانشگاه آزاد، در حالی است‌‌‌‌‌ که در این دانشگاه امکانات و هیئت علمی کافی وجود ندارد.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معضل به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا همین افراد پس از فارغ التحصیلی مدعی هستند و به هر شغلی رضایت نمی‌دهند.  
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور آلمان ۱۷ درصد از جوانان بیشتر اجازه ورود به دانشگاه ندارند و بقیه موظف‌اند مهارت‌های فنی حرفه‌ای را فرا گرفته و وارد بازار کار شوند، اما متاسفانه در شرایط فعلی کشور ما فارغ‌التحصیلانی را که به جامعه تحویل می‌دهد که بعضا سوادکافی ندارند.  

جعفری با بیان اینکه انتظارات بالا بدون توانمندی موجب حس سرباری در جامعه می‌شود، تصریح کرد: گذشته از این فارغ التحصیلان این مقطع قادر به پرورش افراد متبحر نبوده و نمی‌توانند پروژه‌های مهم را به سرانجام برسانند.  
 
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: این مسئله موضوع مهمی است که مجلس شورای اسلامی حساسیت زیادی روی آن دارد، اما متاسفانه به لحاظ حجم بالای کاری نمی‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند.  
 
وی ادامه داد: یکی از اختلافات حقوقی مجلس با شخص "فرجی‌دانا" این بود که وی اظهار می‌کرد دانشگاه آزاد باید‌‌ رها باشد و این در حالی است که دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از زیرشاخه‌های دانشگاه دولتی در حال نابودی است، اما دانشگاه آزاد بی‌محابا و در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می‌پذیرد و رشته ایجاد می‌کند.  
 
سخنگوی کمسیون آموزش مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این مسئله امر خطیری است که مجلس به تنهایی و بدون حضور دولت قادر به برخورد با آن نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار