در حاشیه های پزشکی مطرح شد

گشت نامحسوس در بیمارستان‌ها و مطب‌ها / رسیدگی خارج از نوبت به پرونده متخلفان تعرفه‌های پزشکی + فیلم

وزارت بهداشت اعلام کرده با اجرای مفاد مندرج در این کتاب هزینه های پرداختی مردم در مراکز پزشکی خصوصی بیش از بیست و پنج درصد کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، پس از رونمایی کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت ، تعرفه هزینه های دریافتی از مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی خصوصی بر اساس این کتاب از آن ها دریافت می شود.

وزارت بهداشت اعلام کرده با اجرای مفاد مندرج در این کتاب هزینه های پرداختی مردم در مراکز پزشکی خصوصی بیش از بیست و پنج درصد کاهش می یابد.

دریافت زیر میزی خط قرمز بیمارستان ها

البته دریافت تعرفه ها بر اساس موارد مندرج در این کتاب با پدیده شوم زیر میزی نیز مقابله کرده است چرا که با اجرای آن منافع بیمار ، پزشک و بیمه ها تامین خواهد شد.

طباطبایی ، مشاور وزیر بهداشت و رییس انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : مراجعه کنندگان به بیمارستان های خصوصی فقط باید هزینه ها را به صندوق بیمارستان وازیر کنند و در صورت درخواست برای وازیر وجه به حسابی غیر از صندوق باید مراتب را برای رسیدگی گزارش دهند.

گشت نامحسوس در بیمارستان ها و مطب ها برای اجرای دقیق کتاب تعرفه های پزشکی

طباطبائی در ادامه گفت : بیمه ها از بستن قرارداد بر اساس کتاب جدید تعرفه های پزشکی خودداری می کنند چرا که شرکت های بیمه گفته اند که بودجه آن ها در این کتاب مشخص نشده است.

وی افزود : وزارت بهداشت با فرستادن گشت های نامحسوس به بیمارستان ها و مطب ها بر اجرای موارد مندرج در کتاب تعرفه های پزشکی نظارت می کند و هرگونه تخلف در اجرای موارد ذکر شده در کتاب تعرفه های پزشکی در کمترین وقت و خارج از نوبت رسیدگی می شود.

سامانه تلفنی برای ثبت شکایات و نظرات در خصوص تعرفه های پزشکی

تا چند روز آینده سامانه تلفنی 1690 برای ثبت شکایات و نظرات مردم در خصوص کتاب جدید تعرفه های پزشکی راه اندازی می شود.

رضایت بیماران خاص از قیمت داروها / کمبود برخی از داروهای شیمی درمانی

گزارش های میدانی خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران نشان داد بسیاری از مراجعه کنندگان برای تهیه داروهای بیماران خاص از قیمت داروها و از موجودی آن ها راضی هستند و تعداد کمی از مراجعه کنندگان نتوانستند داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در این خصوص گفت : در مورد برخی داروهای ضد سرطان کمبود داریم که این کمبودها با محموله های دارویی که ظرف چند هفته آینده می رسند کمتر خواهد شد و با این محموله ها بازار مدیریت می شود.

دلالان دارو در کمین داروخانه های بیماران خاص

برخی دلالان در کنار داروخانه های بیماران خاص تلاش می کنند اقتصاد دارو و نظام دارویی را آشفته کنند.غلامی رییس داروخانه 13 آبان گفت : مکاتباتی را با ارگان های ذیربط برای برخورد با این افراد انجام داده ایم اما هنوز برخورد جدی با آن ها صورت نگرفته است.

قیمت های متفاوت و گران تزریق داروهای شیمی درمانی 

گزارش های میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاکی از قیمت های متفاوت و گران تزریق داروهای شیمی درمانی بود که دکتر رضوی رییس اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت در خصوص قیمت های گران تزریق این دارو ها گفت : هزینه تزریق داروهای شیمی درمانی در مراکز درمانی خصوصی بین 70 تا 80 خصوصی هزار تومان است و با مراکزی که بیش از این مبلغ از مراجعه کنندگان دریافت می کنند برخورد خواهد شد و در ضمن باید مراکز درمانی دولتی نیز در خصوص انجام این تزریق ساماندهی شوند.

  • شما هم اگر سوژه ای دارید می توانید از طریق رایانامه dr2030@yjc.ir برای حاشیه های پزشکی ارسال کنید.
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۱۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۳
اگر دکترها هم کلاه بردار شوند ............. اگر آموزش پرورش هم پولی شود ................. بی نظمی - اعتیاد - فقر - بی سوادی جامعه ما را نابود می کنند .
آخرین اخبار