جلوگیری از بهره برداری سیاسی در مجالس امام حسین (ع )

مرجع جهان تشییع گفت: در عزاداری امام حسین ع سعی شود به دیگر ایین مذاهب مسلمین توهین نکرده و در مجالس عزاداری از مسایل جناحی و سیاسی اجتناب گردد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حضرت آيت الله  مكارم شيرازی در پیامی به مناسبت حلول ماه محرم الحرام گفت :اگر در تمام جهان سير كنيم حادثه‌اى مثل حادثه عاشورا را پيدا نمى‌كنيم كه اين همه شعاع آن در افق زمان و مكان گسترده باشد و عليرغم گذشت زمان كه طبيعتش فراموش كارى است، ابعادش همه سال وسيع‌تر گردد.

وی افزود : اضافه بر اين هيچ حادثه تاريخى تا اين حد آثار حيات‌بخش نداشته است، عاشورا از يك‌سو سبب وحدت صفوف پيروان مكتب اهل بيت(عليهم السلام) بلكه مسلمين مى‌گردد، از سوى ديگر تزريق خون تازه شهامت و شجاعت و قيام در برابر ستمگران در رگ‌هاى عاشقان حسينى مى‌كند.

 مرجع  جهان تشییع ادامه داد :  عزاداران محترم سعى كنند ضمن سوگوارى بر شهيدان كربلا به اهداف قيام امام حسين(عليه السلام) و يارانش آشناتر شوند و خطبا و مداحان محترم آنها را در اين راه يارى دهند.
 
وی تصریح کرد: عزاداران محترم مخصوصاً جوانان عزيز اجازه ندهند از مجالس عزادارى و همچنين از دسته‌جات محترم عزادار بهره‌بردارى سياسى و جناحى شود. و همچنین  از امورى كه مايه اختلاف بين مسلمين مى‌گردد يا بهانه به دست دشمن مى‌دهد اجتناب فرمايند، مخصوصاً از قمه زنى و آسيب‌هاى مهم به بدن و اهانت به مقدسات ديگران بپرهيزند كه در شرايط فعلى هزينه زيادى براى جهان تشيع خواهد داشت و دشمنان در سراسر جهان از آن سوء استفاده مى‌كنند.

حضرت ایت الله مکارم شیرازی در پایان خاطر نشان کرد :  از صميم دل به همه خطباى و مداحان  و عزادارانى كه از اين حادثه بزرگ تاريخى بهترين بهره‌هاى معنوى و روحانى و اخلاقى را مى‌برند مخصوصاً جوانان كه از همه بيشتر در اين مراسم حضور دارند دعا مى‌كنم و بدانيد عاشوراى حسينى خارى در چشم دشمنان اسلام است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار