وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد در کنفرانس آوارگان سوری در برلین راه‌های حمایت از آوارگان سوری و کشورهای میزبان محور این کنفرانس خواهد بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی،وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت در کنفرانس آوارگان سوری در برلین بیش از چهل کشور و سازمان شرکت خواهند کرد و راههای حمایت از آوارگان سوری و کشورهای میزبان محور این کنفرانس خواهد بود. 

 "فرانک والتر اشتاینمایر" در کنفرانس خبری مشترک با "تمام سلام" نخست وزیر لبنان در برلین گفت در این نشست شماری از وزیران امور خارجه و نمایندگان کشورهای مختلفی که به این کنفرانس درباره آوارگان سوری در برلین دعوت شده اند حضور دارند. در این کنفرانس درباره آوارگان سوری در لبنان گفتگو می شود. مشکلات پیرامون سوریه در رابطه با آوارگان سوری افزایش می یابد. قطعا یک سری دیدارها در این زمینه انجام خواهد شد. در این کنفرانس بیش از چهل کشور و سازمان شرکت خواهند کرد و راههای حمایت از آوارگان و کشورهای میزبان محور گفتگو در این کنفرانس خواهد بود. سوری ها اکنون به کمک های بشردوستانه وابسته هستند. 

وی افزود جنگ داخلی (در سوریه) در جریان است و بیش از سه میلیون آواره در کشورهای همسایه از جمله لبنان، اردن، ترکیه و عراق به سر می برند. این کشورها میزبان آوارگان سوری هستند و همواره خواستار دستیابی به حمایت بین المللی بیشتر برای کمک به آوارگان سوری هستند. 

اشتاینمایر اظهار داشت در حاشیه این کنفرانس، دیدارهایی برای تقویت روابط عربی - آلمانی انجام خواهد شد که دیدار بین وزیر امور خارجه آلمان و نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب از جمله این دیدارها خواهد بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار