دهقانی در سازمان ملل:

آمریکا سیاست شکست خورده اعمال تحریم علیه کشورها را کنار بگذارد

سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه شنبه طی سخنرانی در جلسه مجمع عمومی این سازمان به نمایندگی از یکصد و بیست کشور عضو جنبش عدم تعهد در خصوص حفظ صلح و امنیت بین الملل و ضرورت پایان دادن به تحریم های تجاری و مالی علیه کوبا سخنرانی کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه شنبه طی سخنرانی در جلسه مجمع عمومی این سازمان به نمایندگی از یکصد و بیست کشور عضو جنبش عدم تعهد در خصوص حفظ صلح و امنیت بین الملل و ضرورت پایان دادن به تحریم های تجاری و مالی علیه کوبا سخنرانی کرد.

سفیر کشورمان در این جلسه گفت:امروز شاهد بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای ابراز حمایت و همبستگی با دولت و مردم کوبا و مخالفت با تحریم های آمریکا علیه این کشور هستیم و سال گذشته شاهد بودیم که از مجموع 193 عضو سازمان ملل متحد 188 کشور عضو به این خواسته رای مثبت دادند.

دهقانی اظهار داشت: جنبش عدم تعهد همواره مخالفت شدید خود در قبال اقدامات یکجانبه و سرکوب گرایانه توام با اثرات فرامرزی را ابراز داشته و بر این باور است که تحریم های اعمال شده تاثیر ناگواری بر زندگی مردم کوبا گذاشته است. سفیر کشورمان همچنین افزود : این اقدامات یکجانبه آمریکا همچنین تجاوز به حقوق و منافع مشروع شهروندان کوبایی و اتباع سایر کشورها تلقی می شود.
 
نماینده کشورمان در پایان سخنان خود گفت: جنبش عدم تعهد بار دیگر از امریکا می خواهد تا در مقابل اراده فراگیر اکثریت جامعه بین المللی تسلیم شود و با پیروی از تمامی قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راستای درخواست برای پایان بخشیدن فوری به تمامی تحریم ها علیه کوبا  سیاست شکست خورده خود را تصحیح کند./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار