"بروس ویلیس" سخت جان ترین مرد هالیوود

"بروس ویلیس" با نقش جان مک‌کلاین در فیلم جان سخت به شهرت رسید.

به گزارشخبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ بروس ویلیس در سال ۱۹۵۵ در شهر ایدار-اوبراشتاین آلمان غربی زاده شد. پدر وی؛ دیوید ویلیس، یک سرباز آمریکایی بود و مادرش مارلین کی؛ آلمانی و متولد شهر کاسل بود.
 
بروس آخرین و چهارمین فرزند خانواده بود. خانواده ویلیس پس از نقل مکان به ایالات متحده، در شهر کرنیس پوینت، نیوجرسی مستقر شدند. بروس دوران کودکی و نوجوانی‌اش را، در این شهر سپری کرد. وی تحصیلاتش را در دانشگاه ایالتی مونت‌کلر به‌پایان رساند.
 
بروس ویلیس در اواخر دهه ۱۹۸۰ با بازی در چند مجموعه تلویزیونی، فعالیت هنری خود را آغاز نمود و به ویژه به خاطر بازی در نقش جان مک‌کلاین در سری فیلم‌های جان سخت به شهرت رسید.
 
ویلیس همچنین در چندین مجموعه تلویزیونی نیز حضوری موفق داشته و چند آلبوم موسیقی نیز منتشر نموده. وی در مجموع در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی حضور داشته که از این بین می‌توان به داستان عامه پسند، شهر گناه، جان سخت، آرماگدون، لوپر و حس ششم اشاره نمود.
 
آثار ویلیس در مجموع و به طور خالص بین ۲٫۵۵ تا ۳٫۰۴ میلیارد دلار آمریکا در گیشه‌های منطقه آمریکای شمالی فروش داشته که از لحاظ پر کردن گیشه هفتمین هنرپیشه نقش اول و هشتمین هنرپیشه نقش مکمل می‌باشد.
 
ویلیس همچنین دو بار برنده جایزه امی، یک بار برنده جایزه گلدن گلوب و چهار بار نامزد دریافت جایزه ساترن شده است.
 
بروس ویلیس در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت که از دنیای سینمای اکشن کنارگیری کند. او دلیل این تصمیم را خسته شدن از بازی در این نوع فیلم ها اعلام کرد.
 
وی در سال ۱۹۸۷ با هنرپیشه معروف هالیوود یعنی دمی مور ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه دختر می‌باشد. ازدواج مور و ویلیس بیشتر از ۱۳ سال دوام نیافت و این دو در سال ۲۰۰۰ از یکدیگر جدا شدند.
 
فیلم‌شناسی
 
جان‌سخت ۱ (۱۹۸۸)
جان‌سخت ۲ (۱۹۹۰)
جان‌سخت ۳ (۱۹۹۵)
داستان عامه‌پسند (۱۹۹۴)
۱۲ میمون (۱۹۹۵)
آخرین مرد مقاوم (۱۹۹۶)
عنصر پنجم (۱۹۹۷)
طلوع مرکوری (۱۹۹۸)
آرماگدون (۱۹۹۸)
حس ششم (۱۹۹۹)
اشک‌های خورشید (۲۰۰۲)
شهر گناه (۲۰۰۵)
ملت غذای آماده (۲۰۰۶)
آن سوی پرچین (۲۰۰۶)  
آلفا داگ (۲۰۰۶)
جان‌سخت ۴ (۲۰۰۷)
چه اتفاقی افتاده‌است؟ (۲۰۰۸)
بدل‌ها (۲۰۰۹)
پلیس تعلیق شده (۲۰۱۰)
رد (۲۰۱۰)
یک‌بارمصرف‌ها (۲۰۱۰)
یک‌بارمصرف‌ها ۲ (۲۰۱۲)
قلمرو طلوع ماه (۲۰۱۲)
لوپر (۲۰۱۲)
جی.آی.جو: تلافی (۲۰۱۳)
یک روز خوب برای جان سخت (۲۰۱۳)
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار