مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 5 خبر داد:

ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر در منطقه 5/ برگزاری مراسم یادواره شهدا با حضور شخصیت‌های مذهبی

مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 5 از ویژه برنامه های ماه محرم و صفر در این منطقه خبر داد.

محمد روحانی مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   با اعلام این خبر گفت:‌در این راستا به مناسبت ماه محرم برنامه‌های اداره امور اجتماعی و فرهنگی با مشارکت مدیریت محلات منطقه، شورایاران، بسیج هیئات امنای مسجد و هیئت‌های مذهبی، در سطح محلات 29گانه همزمان با آغاز این ماه با فضای سازی نمای بصری منطقه اجرا می‌شود.

روحانی مدیر اداره فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در این راستا بر اساس نصب بنر و پوسترهایی با مضمون عاشورا و سخنان امام حسین(ع) برای ترویج فرهنگ ناب عاشورا، سیاه پوش نمودن، اهتزاز بیرق‌های سیاه و قرمز در سطح منطقه 5 و میادین اصلی، عطر و بوی محرم را در فضای آکنده خواهند کرد.

مدیر اداره فرهنگی در ادامه با اشاره به اهم برنامه‌های تدارک دیده بیان کرد:‌در این خصوص ارسال پیامک عاشورایی به شهروندان و توزیع بروشور، توصیه‌های کلی به عزاداران حسینی در  روز تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌ صلواتی و ایستگاه‌های فرهنگی افزود:‌علاوه بر توزیع سی دی و احادیث، مسابقه دلنوشته، پذیرایی از عزاداران حسینی، ایستگاه فرهنگی، نمایشگاه عکس عاشورایی، در این منطقه بر پا می‌شود.

روحانی با اشاره به برگزاری سوگواری هنری ادامه داد:‌هدف تجلیل از پدید آورندگان آثار هنری در حوزه عاشورا، برگزاری مراسم شب شعر با موضوع کربلا و  عاشورایی در دهه دوم و سوم ماه محرم، اجرای نمایش‌های هنری و آیینی(تعزیه خیابانی، صحنه‌ای و... با محوریت معرفی حماسه سازان عاشورایی) است.

مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 5 اظهار داشت:‌مراسم یادواره شهدا با حضور شخصیت‌های مذهبی و خانواده شهدا، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از بانوان، آزاده، همسران، ایثارگران شهدا و جانبازان، تجلیل و بازدید از خانواده معظم شاهد و ایثارگر در طول ماه محرم و صفر است.

وی با اشاره به برپایی نماز ظهر و عاشورا در محلات خاطر نشان کرد: در این راستا مراسم سوگواری و سخنرانی اربعین حسینی در 28صفر که رحلت حضرت محمد و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در مساجد منطقه غرب تهران برگزار می‌شود.
 
لازم به ذکر است نمایشگاه عکس از اماکن متبرکه در مکه مکرمه، مدینه منوره و حرم مطهر نبوی و قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع در سرای محلات منطقه 5 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مراسم ، یادواره ، محرم ، صفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار