راه‌اندازی سامانه نقل و انتقال دانشگاه آزاد ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه‌اندازی سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر موجب تسهیل در امر جابه‌جایی آن‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرگاران جوان؛ خرمی نماینده وزارت آموزش و پرورش در جلسه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر که با حضور معاونان و نمایندگان تام‌الاختیار وزارت بهداشت، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد اسلامی، دانشگاه آزاد، صدا و سیما، حوزه علمیه و دانشگاه شاهد در ساختمان شهید ترک‌نژاد بنیاد شهید امور ایثارگران برگزارشد، اظهار داشت: ماده 67 آیین‌نامه قانون خدمات جامع به موضوع کمک هزینه‌ها و تقویت آموزش و بنیه دانش‌آموزان و دانشجویان فرزند شاهد ایثارگر در کنار ماده 66 این قانون که مربوط به پرداخت شهریه‌ها و دانشگاه‌های شهریه‌پرداز مربوط است پرداخته است.

وی افزود: این ماده قانونی در مجموع قانون جامع بیشتر کمک‌هایی را که موجب تقویت جنبه‌های علمی دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر است را در برمی‌گیرد.

خرمی در ادامه گفت: از سال 93 پیگیر این آیین‌نامه بودیم و تقریبا با تشکیل جلسه‌ای توسط کمیته اصلی در تیر ماه امسال تشکیل شد و مفادی به تصویب رسید و برای تایید نهایی در دولت مطرح شد.

وی افزود: خدماتی که طی این آیین‌نامه ارائه می‌شود مربوط به مشاوره و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر است و از دیگر بحث‌های مطرح در این آیین‌نامه بحث‌های نرم‌افزاری مربوط به رصد تحصیلی، حمایت از دانش‌آموزان و استعدادهای درخشان، دانش آموزان استثنایی و نیز افرادی که از تحصیل جا مانده‌اند، است.

شیرزاد نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با نقل و انتقال و وضعیت میهمان دانشجویان شاهد ایثارگر گفت: از جمله مسائل و مشکلات مهم در دانشگاه‌ها بحث نقل‌وانتقال و میهمان شدن برخی دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی سامانه میهمان و انتقال توانسته موجب رضایت دانشجویان شاهد و ایثارگر شود و در این راستا با ثبت اسامی و تقاضای 646 دانشجو در این سامانه و تایید 438 تقاضا موافقت به عمل آورده است.

شیرزاد درادامه گفت: نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر براساس درجه جانبازی و یا دسته‌بندی و اولویت براساس فرزند دختر و پسر بودن شهید یا جانباز، خود فرد جانباز و یا فرزندان او انجام می‌شود.

وی افزود: در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی اصفهان، تهران، شیراز و دانشگاه‌های رشته‌های فنی و مهندسی و علوم انسانی بیشترین تقاضا را داشتند.

شیرزاد گفت: تاکنون 260 دانشجوی دختر و 178 دانشجوی پسر شاهد و ایثارگر متقاضی جابه‌جایی بودند که زمینه نقل و انتقال آن‌ها به خوبی فراهم شده است.

وی بیان‌ کرد: برای دانشجویان شاهد و ایثارگر سال 95، 96 که متقاضی میهمان و جابه‌جایی هستند از اردیبهشت ماه سال جاری در همین سامانه امکان ثبت‌نام آن‌ها را قرار می‌دهیم.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار