رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

ورود ایران به بازار دارویی 10هزار میلیارد تومانی/قیمت تجهیزات پزشکی به 30 درصد کاهش یافت

دیناورند گفت: پرداختی از جیب مردم در حوزه دارویی به حدود 30 درصد رسیده است و مابقی به عهده بیمه‌ها و وزارت بهداشت است ضمن اینکه درصد بالایی از هزینه دارویی برای درمان بیماران صعب‌العلاج تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در نشست خبری که در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، گفت: اعتباری بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای داروی بیماران خاص در نظر گرفته شده است در کل 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارویی کشور است که از این میان حدود 6 میلیارد تومان بر عهده بیمه‌ها و وزارت بهداشت است و کمتر از 4 هزار میلیارد تومان پرداختی از جیب مردم است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات در حوزه دارویی می‌توان به در دسترس بودن داروها، عدم کمبود اقلام دارویی به خصوص برای بیماران خاص و حمایت از تولیدات دارویی داخلی اشاره کرد، ضمن اینکه بر هزینه‌های تجهیزات پزشکی کنترل زیادی می‌شود به طوریکه هزینه این تجهیزات در بیمارستانها 30 درصد کاهش یافته است.

دکتر دیناروند در حوزه غذا گفت: به زودی از طرح علامت راهنمای تغذیه‌ای رونمایی می‌شود و امیدواریم در سال 94 این علامت بر بسته‌های غذایی ظاهر شود و کمک زیادی به مردم در انتخاب فرآورده‌های غذایی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار