زیباکلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عدم فعالیت‌های زیربنایی در دانشگاه‌ها باعث ورود خسارات سنگین به کشور شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های ما چند سالی است که کار پژوهشی در شأن دانشگاه صورت نداده‌اند، گفت: عدم فعالیت‌های زیربنایی در دانشگاه‌های ما باعث ورود خسارات سنگین در عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد به جامعه شده است.

"سعید زیباکلام" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه وزارت علوم یک پست سیاسی است، اظهارداشت: اینکه می‌گوییم وزارت علوم محل سیاست است نه از آن جهت که وابسته به جناح یا حزب خاص باشد، بلکه وزارت علوم و دانشگاه باید منشأ اثر در سیاست‌های کلان جامعه باشد.

استاد فلسفه دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ما چند سالی است که کار پژوهشی جدی و در شأن دانشگاه صورت نداده‌اند، اضافه کرد: عدم فعالیت‌های زیر بنایی در دانشگاه‌های ما باعث ورود خسارات سنگین در عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد به جامعه شده است.

وی تغییرات پی‌درپی ریاست دانشگاه‌ها از سوی جریان‌های سیاسی را از دلایل اصلی دور افتادن دانشگاه از کارهای پژوهشی عنوان کرد و اظهارداشت: احزاب و تشکل‌ها مکان مناسبی برای جدال‌ها و کشمکش‌های سیاسی است، لذا نباید اجازه لشکری کشی‌ عده‌ای سودجو و سیاست‌ورز در دانشگاه داده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: وزیر علوم هر کس که باشد باید در انتخاب‌ ریاست دانشگاه‌ها دقت کند تا محیط آرام دانشگاه دستخوش تلاطم‌های سیاست نشود.

زیباکلام در پایان خاطر نشان کرد: شخص معرفی شده برای پست وزارت علوم  نباید حتما یک شخص شاخص، پرسابقه و معروف باشد، بلکه مهم این است که این فرد فهمی از پژوهش، نیازها و رسالت جامعه داشته باشد تابتواند آن نیاز‌ها را به استعداد‌ها و توانمندی‌های جامعه گره بزند و به‌ این ترتیب برآورنده نیازهای ملی و علمی در کشور باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.