سرقینی:

معدن کمترین آسیب را در دوره تحریم دید/واگذاری پهنه‌های اکتشافی بزرگ به بخش خصوصی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت گفت: در دوره تحریم‌ها نیز کمترین بخشی که آسیب دید، حوزه معدن و صنایع معدنی بود، زیرا وابسته به زمین و منابع داخلی کشور است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ جعفر سرقینی‌ در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به زنجان، با بیان اینکه معدن یکی از ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند در زمینه خودکفایی کمک قابل توجهی به صنعت کشور داشته باشد، اظهار داشت: در دوره تحریم‌ها نیز کمترین بخشی که آسیب دید، حوزه معدن و صنایع معدنی بود، زیرا وابسته به زمین و منابع داخلی کشور است.
 
وی با بیان اینکه توجه به معدن در توسعه کشور باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به تنوع معادن کشور، باید با توجه ویژه به این حوزه در روند توسعه کشور تلاش شود.

سرقینی افزود: باید توجه داشت بدون صنایع معدنی نمی‌توان انتظار چندانی از ذخایر معدنی داشت، زیرا این صنایع با جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده می‌تواند تولید ثروت کند.
 
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارتبه واگذاری پهنه های بزرگ معدنی نیز اشاره کرد و گفت: در عرصه اکتشاف صنایع معدنی اقدام مهمی که در دستور کار قرار دارد واگذاری پهنه‌های بزرگ به بخش خصوصی است که با دارا بودن دو مولفه توان فنی و مالی متقاضیان می‌توانند وارد این حوزه شوند که این امر در استان زنجان نیز به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار