همراهی با آلودگی هوا به صرف سرفه و سرطان

ریسک و خطرآفرینی آلودگی هوا، بستگی به شدت و نوع آلودگی دارد و وجود آلوده‌کننده‌های خاصی در مدت معین، صدمات غالباً برگشت‌ناپذیری بر مجاری تنفسی وارد می‌کند.

دکتر حمید سهراب‌پور، فوق تخصص بیماری‌های ریوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افراد سالم که در کوتاه مدت در ارتباط با غلظت مجاز از آلودگی قرار گیرند، خیلی متحمل عوارض ناشی از آن نمی‌شوند. ضمن اینکه افراد مبتلا به مشکلاتی چون آسم، حساسیت و بیماری‌های مزمن تنفسی مثل برونشیت مزمن در معرض خطر هستند.

وی ادامه داد: افراد فوق با قرارگیری در معرض آلودگی هوا، با اثراتی چون تشدید علائم، تنگی نفس، سرفه همراه با خلط مواجه می‌شوند، ضمن اینکه مشکلات جانبی چون تغییر در صدا، خارش و سوزش چشم و گرفتگی بینی را هم در پی خواهد داشت.

این فوق تخصص ریه گفت: افرادی که از سلامت مجاری تنفسی برخوردارند، با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، طی درازمدت، مشکلات حساسیتی در راه‌های هوایی را تجربه خواهند کرد.

وی در خصوص سرطان‌زا بودن آلاینده‌های هوایی گفت: بعضی آلوده‌کننده‌های هوا مثل سوخت دیزل، هیدروکربن‌های حلقوی ناشی از دود صنایع و گاز ازن در مواجه با مجاری تنفسی، طی درازمدت، امکان سرطان‌زا بودنشان وجود دارد ولی وجود این آلاینده‌ها در هوا، به طور ثابت و همیشگی نیست.



انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا ، سرطان ، ریه ، تنفس ، آسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.