مطهری در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

مجلس باید استقلال خود را حفظ کند/ روشی را که برخی از نمایندگان درباره وزارت علوم در پیش گرفته‌اند، نمی‌پسندم

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: مجلس نباید تحت تاثیر محافل خارج از مجلس قرار بگیرد، بلکه باید استقلال خود را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم با بیان اینکه قرآن می‌فرماید؛ آیا آن کسی که بنیان کارش را در تقوای الهی قرار داده و یا اینکه براساس پایه‌های لرزان، گفت: ما نمایندگان مجلس باید بنیان کارمان را برپایه و اساس محکم یعنی تقوای الهی بگذاریم.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: تا زمانی که حجت بر ما تمام نشده، رای مثبت و یا منفی نباید بدهیم، من در طول دوران نمایندگی‌ام در ۳ جا به صورت قاطع وارد شده‌ام؛ در استیضاح وزیر کشور سابق، وزیر کار سابق و سوال از رئیس جمهور سابق.  
 
وی در ادامه افزود: در استیضاح اولی دروغ مطرح بود، در دومی قانون ستیزی و در سومی هم باز قانون ستیزی مطرح بود، زیرا رئیس جمهور وقت مطرح می‌کرد که من تشخیص می‌دهم اگر قانون با قانون اساسی منطبق نباشد اجرا نخواهم کرد و این یعنی اینکه مجلس نباید یک ساعت نیز اجازه دهد تا چنین کسی بر مسند باقی بماند، چه احمدی‌نژاد باشد و چه روحانی و یا کس دیگری.  
 
مطهری اظهار داشت: امروز برای دادن و یا ندادن رای اعتماد به دانش آشتیانی باید حجت داشته باشیم و شخصا روشی را که برخی از نمایندگان درباره وزارت علوم در پیش گرفته‌اند را نمی‌پسندم و حداقل ضروری نمی‌دانم، ضمن اینکه نقض حساسیت داشتن و رصد کردن امور وزارت علوم و دانشگاه‌ها را قابل تقدیر می‌دانم.  
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: غیر از نگرانی‌های فرهنگی که معمولا در مورد اصلاح طلبان وجود دارد که با تسامح و تساهل به امور فرهنگی می‌نگرند، بقیه نگرانی‌ها را چندان موجه نمی‌دانم و نگرانی‌های فرهنگی نیز در مورد دانش آشتیانی در حداقل است، بلکه وجود ندارد و من معتقدم که مجلس در چند ماه اخیر و در جریان رای اعتمادهای خود ناخودآگاه در جهت تقویت جریان فتنه سال ۸۸ گام برداشته است.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه افزود: وقتی افرادی را با سابقه درخشان در انقلاب را حامی فتنه معرفی می‌کنید این دیدگاه برای مردم ایجاد می‌شود که این چه فتنه‌ای است که برخی از انقلابیون و نخبگان کشور طرفدار آن هستند، نکند این جریان بهره‌ای از حق داشته باشد؟  
 
وی تصریح کرد: وقتی فرجی دانا را که از جنس شهید چمران بوده و از فرماندهان دفاع مقدس نیز بوده است، چنانکه سردار علی فضلی افتخار خود می‌داند که در دوره‌ای از جنگ تحت فرماندهی فرجی دانا عمل کرده است و وقتی چنین شخصی را که بزرگان روحانی و دانشگاهیان تاکید می‌کنند حامی فتنه می‌دانیم، تبعا جریان فتنه را تقویت می‌کنیم.  
 
مطهری با اشاره به اینکه امروز در مورد دانش آشتیانی که حضوری فعال در جبهه و همکاری فراوان با سپاه داشته است،‌‌ همان حرف‌ها را تکرار می‌کنیم، در واقع انقلابیون اصیل را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم، گفت: با این امر القای تفرقه می‌کنیم و بسیاری از حرف‌ها که در این جلسات زده می‌شود به نفع موسوی و کروبی است و باید سعی کنیم دوست دانای انقلاب باشیم و کاری کنیم که اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل با هم کار کنند،‌‌ همان انتظاری که ما از شعار اعتدال داشتیم که البته دولت در این امر چندان موفق نبوده است.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، تاکید کرد: مجلس نباید تحت تاثیر محافل خارج از مجلس قرار بگیرد، بلکه باید استقلال خود را حفظ کند.  
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر اینکه خود انتقادی یک امر پسندیده است و چه ایرادی دارد که مجلسیان همانطور که دیگران را نقد می‌کنند با انگیزه اصلاح امور خودشان را نیز نقد کنند، افزود: اکنون زبان حال برخی از نمایندگان این است که وزیر علوم را ما معرفی کنیم و دولت تائید کند که این عکس آنچه در قانون گفته شده است، خواهد بود.

مطهری با تاکید بر اینکه مسئله فتنه را می‌گوییم بدون آنکه به شرایط آن موقع توجهی کنیم بیان داشت: اصرار بر فتنه گر بودن افراد در حالی که خودشان تبری می‌جویند کار درستی نیست. فتنه برای ما خط قرمز است اما فتنه به معنی واقعی آن و این یعنی اینکه همه عوامل فتنه، چه آنهایی که زمینه فتنه را آفریدند و چه آنهایی که آن را شعله ور کردند، براساس عدالت مورد بررسی قرار گیرند.  
 
وی در ادامه افزود: سه روز بعد از انتخابات سال ۸۸ تلویزیون از من برای مصاحبه زنده درباره انتخابات دعوت کرد و من در آنجا به صراحت گفتم تقلب از نظر شمارش آراء اتفاق نیفتاده، اما از لحاظ مبادی و مقدمات آرای احمدی‌نژاد دچار ایراد است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و در آنجا مسئولان تلویزیونی به من گفتند که ما از هر کس دعوت می‌کنیم که بیاید در مورد فتنه صحبت کند، حال چه اصولگرا و چه اصلاح طلب حاضر نیستند قبول کنند چون می‌گویند در مورد این موضوع شک داریم.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: شما مجلسیان شرایط آن روز را در نظر بگیرید، بعد اظهارنظر کنید و افراد را فتنه گر بنامید، مثلا سخنرانی توفیقی در دانشگاه تهران درست روز بعد از حمله به کوی دانشگاه بود که خود رهبر معظم انقلاب در مورد آن فرمودند؛ آن حادثه‌ای است که دل انسان را خون می‌کند و آن حضور با دعوت وزیر علوم وقت، نماینده ولی فقیه و رئیس دانشگاه بوده و توفیقی دانشجویانی را که داشتند منفجر می‌شدند را آرام کرده، اما حال یک جمله‌ای هم از دهانش در رفته، ما نباید دیگر او را‌‌ رها کنیم؟  
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: طوری رفتار نکنیم که کسی در ایران حق اظهارنظر ندارد و اندیشه جبر را القا کنیم، مسئله نگرانی از دانشگاه موجه نیست، زیرا با وجود گذشت یکسال و نیم از دولت یازدهم دانشگاه‌ها هیچ مشکلی نداشته و نشاط علم و سیاسی در دانشگاه ایجاد شده است.  
 
مطهری در ادامه تصریح کرد: کاری نکنیم که خاطره بدی از مجلس نهم در ذهن مردم و دانشگاهیان باقی بماند و این مجلس یادآور مجلس ششم اما از نوع اصولگرایان باشد.  
 
وی بیان داشت: دانش آشتیانی در زمان تحصن مجلس ششم اساسا معاون وزیر نبود و هیچ نامه‌ای را علیه نظام امضاء نکرده است و پاسخ تمام استعلامات در رابطه با وی تاکنون مثبت بوده و همچنین نگاه دانش آشتیانی به فتنه درست و معتدل است و فتنه را محکوم می‌کند اما همه عوامل فتنه را.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: کاری نکنیم که برای ما طنز درست کنند و به صورت پیامک آن را ارسال کنند و بگویند که برای حل مشکل دولت و مجلس وزیر پیشنهادی باید بعد از فتنه ۸۸ به دنیا آمده باشد.  
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر اینکه پدر دانش آشتیانی جزو روحانیون و نمایندگان دوره‌های اول مجلس بوده و همچنین وی در دبیرستان علوی تحصیل کرده است، گفت: دانش آشتیانی ۱۶ سال خدمت در وزارت علوم داشته و بیشتر از آنکه به معین منتسب شود، به فرهادی منتسب می‌شود.  
 
مطهری در ادامه افزود: دانش آشتیانی فرزند جنگ و دانشگاه بوده و نقطه پیوند آموزش عالی با دفاع مقدس است و از رتبه خوب علمی و تجربه مدیریتی بالایی برخوردار است و خصوصا در بخش عمران و توسعه و طراح ایجاد دانشگاه در جنگ بود و تدوین کننده مقررات به نفع دانشجویان شاهد و ایثارگر بود.  
 
وی با اشاره به نکته مورد توجه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، گفت: توسعه کیفی دانشگاه به جای کمی آن یکی از موارد مهم برنامه‌های وی است و همچنین ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که مشکل امروز کشور ماست و تجاری کردن علم و تولید ثروت با علم است و همچنین اسلامی کردن دانشگاه‌ها از نکات مهم برنامه‌های دانش آشتیانی است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مردم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار