سایت‌های همسر یابی شاخصی برای پیدا کردن نیمه مکمل یا گمراهی جوانان؟

یک روان شناس گفت:‌وجود سایت‌های همسر یابی بد نیست و ماهیت خنثی دارد، چرا که هم می‌تواند ما را در این مسیر همراهی و هم گمراه کند.

 حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا رحمانی روان شناس و مشاور مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در واقع هدف از ازدواج پیدا کردن فردی مناسب برای شروع زندگی مشترک است اما مشکلی که وجود دارد این است که افراد هنوز به شناخت کافی از خود دست پیدا نکرده‌اند.
 
وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر سایت‌های همسر یابی پوششی برای دوستی یابی و مبتنی بر دروغ است چرا که افراد سعی می کنند اطلاعات شخصی خود را به غلط وارد کنند، که این قطعا جوانان را گمراه خواهد کرد.
 
رحمانی در ادامه با اشاره به این  که هنوز سایتی اصولی برای این امر اختصاص نیافته بیان داشت: تصور مردم و جامعه از چنین سایت هایی فضایی برای دوست یابی است نه همسر یابی، در حالی که می‌توان سایتی را برای عضویت جوانان به صورت رسمی تاسیس کرد که خود این امر در حال پیگیری است.
 
این روان شناس همچنین اظهار کرد:‌ سایتی که برای تحقق این امر ازدواج اختصاص می یابد باید جامع باشد، دارای مراحل آموزشی غیر حضوری برای خود شناسی جوانان و سپس هدایت‌ آن‌ها به سوی فردی مناسب باشد.
 
رحمانی خاطر نشان کرد: در صورتی که مراحل ابتدایی آشنایی در اینترنت صورت گرفت طرفین باید به صورت حضوری با خانواده‌ها و همراهی و بررسی درست فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سایت ، شاخص ، گمراهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.