باهنر:

با بسیاری از سران اصلاح‌طلب رفت و آمد خانوادگی دارم/ از داس و کمباین تا اتوبوس و قطار!/ حزب لاریجانی ارتباطی با رهروان ولایت ندارد

دبیرکل جبهه پیروان گفت: ما آرزومند و علاقه‌مندیم یک حزب قوی اصلاح‌طلبی وجود داشته باشد که در چارچوب قانون اساسی و در چارچوب قوانین کشور فعال شود و کار کند آن موقع ما نمی‌گوییم بیاید ائتلاف کنیم، بنده می‌آیم خودم می‌روم ثبت‌نام می‌کنم و می‌روم در یک حزبی به نام اصولگرا ثبت‌نام می‌کنم. اما خیلی خوشحالم که با یک حزب قدرتمند اصلاح‌طلبی رقابت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، می‌گوید با تک حزبی در کشور مخالف است؛ می‌گوید رئیس دولت‌های هفتم و هشتم تعریف علمی از جامعه مدنی ارائه نداد؛ می‌گوید با بسیاری از سران اصلاح‌طلب رفت و آمد خانوادگی دارد. معتقد به ضرب‌المثل کبوتر با کبوتر؛ باز با باز است چون که ائتلاف با جناح رقیب را قبول ندارد. این‌ها گزیده صحبت‌های «محمدرضا باهنر»، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری است که در ادامه به بخشی از اظهارات وی خواهیم پرداخت.

 رکورد شکنی مجلس

باهنر درباره تعامل مجلس نهم با دولت یازدهم، ابراز داشت: با توجه به اینکه هفت دوره در مجلس هستم تصورم این است که در طول مجالس نه گانه و دولت‌های یازده گانه وزرای دولت آقای روحانی نسبت به ‌آرایی که دریافت کرده‌اند رکورد شکسته‌اند، یعنی هم معدل آرایی که وزرای دولت یازدهم احصاء کردند در طول سال‌های بعد از انقلاب بالا‌ترین معدل بود و هم نفر اول دولت آقای روحانی که آقای «طیب‌نیا» در قامت وزیر اقتصاد بود با بیش از ۲۷۰ رای از مجموع ۲۹۰ توانست رأی اعتماد بگیرد بنابراین همت مجلس برای همکاری با دولت آقای روحانی همت بالایی است و ان شاءالله امیدواریم که این همکاری و همدلی هر روز بیشتر شود.
 
حزب بی ارتباط!

وی در خصوص تشکیل حزب علی لاریجانی، ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: اگر بنا باشد چنین حزبی تشکیل شود هیچ ارتباطی به رهروان ولایت پیدا نمی‌کند، یعنی ممکن است‌‌ همان اعضا بروند در آن حزب عضو شوند و ممکن است که عضو هم نشوند، ممکن است که یک عده عضو مؤتلفه باشند یک عده عضو مهندسین یا عضو جهاد دانشگاهی باشند بنابراین از لحاظ رویکردی تضاد و پارادوکسی به وجود نمی‌آید. 

مظنونین به جامعه مدنی!


دبیرکل جبهه پیروان درباره اینکه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باید یک تعریف جامع از خودشان بروز بدهند، خاطر نشان کرد: بعضی از این واژه‌ها اینگونه است که هر کسی از ظن خود شد یار من. یک زمانی جناب آقای «خاتمی» یک واژه‌ای را بکار بردند به نام جامعه مدنی، اینجامعه مدنی باید در یک جایی تعریف علمی بشود که نشد، یک تصوری آقای خاتمی از واژه جامعه مدنی داشت، بعضی‌ها در‌‌ همان زمان جامعه مدنی را تبدیل کردند به یک جامعه غیر ایدئولوژیک و گفتند جامعه مدنی یک جامعه‌ای است که ایدوئولوژی بر آن حاکم نباشد و بعضی‌ها تعریف کردند به یک جامعه لائیک و بعضی‌ها از آن طرف گفتند این جامعه مدنی‌‌ همان مدینة‌النبی است.
 
خوشحالی از قدرت رقیب


نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار علاقه‌مندی از تشکیل یک حزب قوی در جناح اصلاح‌طلبان، بیان داشت: ما آرزومند و علاقه‌مندیم یک حزب قوی اصلاح‌طلبی وجود داشته باشد که در چارچوب قانون اساسی و در چارچوب قوانین کشور فعال شود و کار کند آن موقع ما نمی‌گوییم بیاید ائتلاف کنیم، بنده می‌آیم خودم می‌روم ثبت‌نام می‌کنم و می‌روم در یک حزبی به نام اصولگرا ثبت‌نام می‌کنم. اما خیلی خوشحالم که با یک حزب قدرتمند اصلاح‌طلبی رقابت می‌کنیم، بنابراین اینکه شما می‌فرمایید با هم ائتلاف کنید من قبول ندارم اما اینکه قواعد بازی را بپذیریم و با همدیگر رقابت کنیم این را من خیلی دوست دارم.
 
از داس و کمباین تا اتوبوس و قطار!

باهنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود، حول اظهارات منتصب به «اسدالله بادامچیان»، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، چنین گفت: من نمی‌دانم آقای «بادامچیان» چه فرمودند و ایشان خودشان باید جواب دهند ولی من هیچ موقع این اعتقاد را ندارم که جریان اصلاح‌طلبی مرده است. اصلا تفکر انسانی ممکن است یک زمانی به خواب زمستانی برود هوا سرد باشد منجمد شود، یک ذره که هوا گرم شود دوباره جان می‌گیرد و راه می‌افتد، اینکه یک کسی فکر کند کشور را با یک جناح بشود اداره کرد من این را قبول ندارم و من فکر می‌کنم جامعه را از نیمی از مدیران مجرب متدین انقلابی همیشه محروم می‌کنیم که خیلی بد است یعنی یک دولت اصولگرا می‌آید روی کار و هرچی اصلاح‌طلب هست درو می‌کند، یکی با داس می‌برد، کمباین می‌برد، یکی اتوبوسی می‌رود، یکی با قطار و بالعکس آن هم صادق است.

کبوتر با کبوتر؛ باز با باز


وی درباره رقابت دو جناح غالب سیاسی در کشور، اظهار داشت: زمانی که می‌گویم حزب فراگیر سه سناریو در ذهنم است، تک حزبی را که ما اصلا قبول نداریم چون تک حزبی‌‌ همان دیکتاتوری است. اگر یک کشور بخواهد سیاستش به صورت حزبی اداره شود، باید به حالت دو حزبی باشد، یک اصولگرا یک اصلاح‌طلب، حالا قدیم می‌گفتند چپ و راست و هر زمان یک اسمی داشتند حالت دوم این است که سه تا حزب باشند یک حزب اصولگرا یکی اصلاح‌طلب و اعتدالیون که سمبل‌هایش هم مشخص است. شما هم می‌دانید منم قبول دارم اصولگرا‌ها دو گروه هستند، الان در کل اصلاح‌طلبان هم دو گروه هستند حالا ما به آن‌ها می‌گوییم رادیکال و معتدل و در اصلاح‌طلب‌ها هم همین‌طور هستند، اصلاح‌طلب‌های معتدل هم می‌خواهند در چارچوب قوانین کشور فعال باشند که تعداد آن‌ها هم زیاد است. این‌ها افراد متدین و انقلابی هستند که امام خمینی(ره) و رهبری را قبول دارند. اصلاح‌طلب‌ها دو گروه هستند: تندرو و معتدل اصولگرا‌ها هم دو گروه هستند تندرو و معتدل. 

باهنر در ادامه افزود: الان جناح فعال سیاسی در کشور داریم حالا این‌ها به چه نحوی می‌خواهند با هم رقابت کنند ممکن است اصولگرایان بگویند اصولگراهای معتدل با اصلاح‌طلب‌های معتدل راحت‌تر می‌توانند ائتلاف کنند تا تندروهای اصولگرا و بالعکس، اما من معتقد هستم که ما هرچه می‌توانیم باید اصولگراهای تندرو را جذب کنیم تا مواضعشان را تعدیل بکنیم تا به هم نزدیک بشویم. معتقد هستم این به سیاست راهبردی ما نزدیک است تا اینکه بخواهیم با اصلاح‌طلبان به یک ائتلاف برسیم، با اصلاح‌طلبان می‌توانیم به یک تفاهم رقابتی برسیم، با بسیاری از سران اصلاح‌طلب معتدل ارتباط داریم، دوستم، رفیقم، حتی رفت و آمد خانوادگی با برخی از آن‌ها دارم یعنی اصلا بحث دشمنی است، ولی رقابت هست مثل دو بازیکن که در دو تیم بازی می‌کنند.

منبع: روزنامه آرمان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار