زنجان؛

جمع آوری 4 ميليارد و 500 ميليون ريال زکات در زنجان

مدير کميته امداد امام خميني شهرستان زنجان از جمع‌آوري 4 ميليارد و 500 ميليون ريال زکات در شهرستان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدير کميته امداد امام خميني شهرستان زنجان با بیان این مطلب گفت : طرح جمع‌آوري زکات يکي از طرح‌هاي مهم اجرايي توسط کميته امداد است.

عبداللهي با اشاره به اينکه طرح جمع‌آوري زکات در راستاي محروميت‌زدايي و کمک به خانواده‌هاي نيازمند اجرايي مي‌شود، افزود:زکات يکي از فرائض ديني است که در قرآن و روايات ديني نيز تاکيد بسياري به آن شده است.

وی با اشاره به اينکه در همين راستا و به منظور کمک به خانواده‌هاي نيازمند طرح جمع‌آوري زکات توسط دبيرخانه شوراي زکات صورت مي‌گيرد، ادامه داد:در اين راستا زکات مردمي جمع‌آوري و براي حل مشکلات مردم هزينه مي‌شود.

مدير کميته امداد امام خميني شهرستان زنجان با اشاره به اينکه در راستاي جذب مشارکت‌هاي مردمي اقدامات مختلفي در شهرستان صورت مي‌گيرد، اظهار کرد: در اين راستا جلسات چهره به چهره با موديان زکات و کشاورزان عمده‌کار تشکيل شده و نسبت به تبيين امر زکات اقدام مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به برگزاري همايش‌هاي موضوعي زکات با حضور روحانيون و مبلغين زکات، اضافه کرد: در اين جلسات نقاط ضعف و قوت شهرستان در زمينه جمع‌آوري زکات مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

عبداللهي با اشاره به اينکه به منظور تبليغ بيشتر زکات پيامک‌هاي تبليغي به کشاورزان ارسال شده و همچنين تبليغات محيطي در محل برداشت محصول انجام مي‌شود، تصریح کرد:خوشبختانه با تلاش انجام شده، مشارکت مردم در پرداخت زکات مطلوب بوده و هر سال شاهد رشد چندين درصدي زکات جمع‌آوري شده هستيم.

وی با اشاره به اينکه در همين راستا طي مهر امسال 4 ميليارد و 500 ميليون ريال زکات در شهرستان زنجان جمع‌آوري شده است،گفت : اين مبلغ به منظور احداث پروژه‌هاي عام‌المنفعه و همچنين کمک به محرومان هزينه مي‌شود.

اين مسئول با اشاره به اينکه محرومان در اولويت هزينه‌کرد زکات هستند، خاطر نشان کرد: بر اساس نيازهايي که مددجويان دارند، زکات جمع‌آوري شده به منظور حل مشکلات فرهنگي، تحصيلي، هزينه مي شود.



انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.