عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق گفت که هیچ تضمینی از ریاض دریافت نکرده‌ایم که نشان دهد مقامات سعودی نیز سفرهایی متقابل در همان سطح سفرهای مقامات ما به عربستان داشته باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"سمیرة الموسوی" عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق خواستار برداشتن گامهایی مثبت از سوی عربستان سعودی و نشان دادن حسن نیت ریاض برای بهبود بخشیدن به روابطش با ریاض شد.
 وی در گفت‌گو با "IMN" اظهار داشت: رئیس جمهور، رئیس پارلمان، وزیر خارجه و شماری از وزرای دولت جدید عراق اخیرا طی سفرهایی رسمی به عربستان سفر کرده‌اند و به این اقدام در چارچوب سیاست گشایش در قبال کشورهای عربی منطقه مبادرت ورزیده‌اند. اما اکنون ما هیچ اطمینانی از طرف سعودی دریافت نکرده‌ایم که نشان دهد، مقامات سعودی نیز متقابلا سفرهایی در این سطح سیاسی و دولتی به عراق خواهند داشت.
 
موسوی گفت: ملت عراق نیاز دارد که از سوی مقامات عالیرتبه سعودی اطمینان یابد که به بغداد سفر کند و با مقامات عراقی درباره سازوکار مبارزه با تروریسم وپررنگ‌تر کردن نقشش در منطقه توافق کند. زیرا اعزام تنها یک هیأت امنیتی سعودی به عراق مخالف پروتکل‌ها و عرف بین‌المللی درباره انجام دیدارها و سفرهای متبادل میان دو کشور است.
 
دولت عراق اعلام کرده است که برای حل اختلافات سابق در منطقه از سیاست گشایش در قبال همسایگانش و کشورهای منطقه استفاده خواهد کرد.
 
یک هیأت امنیتی عربستانی هفته آینده برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و آمادگی برای افتتاح سفارت عربستان در عراق به این کشور سفر می‌کند.
 
فته گذشته و هفته قبل از آن به ترتیب "سلیم الجبوری" رئیس پارلمان و "فؤاد معصوم" رئیس جمهوری عراق برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات سعودی به این کشور سفر کرده بودند.
 
بر اساس گزارش‌ها مسأله همکاری امنیتی برای مقابله با تروریسم و بازگشایی سفارت عربستان در عراق از مهم ترین موضوعات مورد بحث در این دیدارها بود.
 
عربستان نیز وعده داده بود که طی یک ماه آینده سفارت خود را در عراق بازگشایی خواهد کرد.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار