سخنگوی وزارت خارجه انگلیس:

رفع تمامی تحریم‌های ایران در گرو صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور است

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت رفع تمامی تحریم‌های ایران در گرو صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "فرح دخل الله" در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد: توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تنها در صورتی امکان‌پذیر است که تهران به محدودیت‌های جدی در مورد برنامه هسته‌ای خود پایبند باشد؛ در این زمان است که جهان مطمئن می‌شود که برنامه هسته‌ای ایران با اهداف صلح‌آمیز است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران خواستار رفع فوری تمامی تحریم‌های شورای امنیت علیه این کشور است، افزود: این تحریم‌ها نهایت تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با اشاعه سلاح هسته‌ای را نشان می‌دهد؛ رفع تمامی تحریم‌های ایران تنها در صورتی امکان‌پذیر است که این کشور نشان دهد برنامه هسته‌ای صلح‌آمیزی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه نیاز به حل و فصل امور دیگر با ایران وجود دارد، افزود:  باید پرونده استفاده از نیروگاه اراک و همکاری ایران با آژانس در مورد بعد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای این کشور بررسی شود.

"دخل الله" اضافه کرد: بسته‌های تشویقی مانند کاهش گسترده تحریم‌ها، آزادسازی اموال بلوکه شده در خارج و فراهم ‌آوری فرصت برای تجارت از جمله مواردی است که در صورت آمادگی ایران برای حل و فصل موضوعات اختلافی، برای این کشور در نظر گرفته شده است؛ اما اگر ایران آماده انجام برخی اقدامات نباشد دستیابی به توافق غیرممکن است.

انتهای پیام//
برچسب ها: دخل ، الله ، مصاحبه ، الشرق ، الاوسط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ذلان ماهیدشت
۱۳:۱۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۳
کشورمان دیگر چطور ثابت کند که برنامه
هسته ایش صلح آمیز است ، تمام فعالیت های هسته ای از طریق دوربین به آژانس وصل است وهر دقیقه به دقیقه چک می شود.
آخرین اخبار