برای مقابله با سینوزیت نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست

برخلاف بسیاری از تصورات و باورها برای مقابله با سینوزیت و درمان موارد حاد و مزمن این بیماری، در اغلب موارد هیچ گونه نیاز به مصرف آنتی بیوتیک نیست.

حمیدالله استادیار دانشگاه علوم  پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آنتی بیوتیک ‌ها داروهایی پر مصرف در بین افراد جامعه هستند که نقش مهمی در پیشگیری یا درمان عفونت‌ها بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه هر نوع عفونتی لزوما با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها درمان نمی‌شود، تصریح کرد: عفونت‌های ویروسی از جمله عفونت‌هایی هستند که برای برطرف شدن آنها نیاز خاصی به مصرف آنتی‌بیوتیک نیست.

سلطانی تاکید کرد: برخلاف بسیاری از تصورات و باورها برای مقابله با سینوزیت و درمان موارد حاد و مزمن این بیماری، در اغلب موارد هیچ گونه نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست.

وی یادآور شد: استفاده از آنتی‌بیوتیک زمانی مورد نیاز است که علائم و عوارض سینوزیت پس از چند روز برطرف نشده و در واقع بیماری تشدید شود که در این حالت نیز آنتی‌بیوتیک باید با مشورت پزشک و به درستی مصرف شود.

سلطانی گفت: استفاده از بخور آب گرم برای مرطوب سازی محیط، تخلیه سینوس‌ها و ترشحات بینی، استراحت و مراجعه به موقع پزشک، از جمله اقداماتی است که برای مقابله با سینوزیت باید انجام داد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار