نماینده پارلمان افغانستان:

اقدامات تکفیریها زمینه ساز اهانت به امت اسلامی شده است

نماینده پارلمان افغانستان گفت: جریانهای تکفیری امروز کاری کرده اند که اقدامات آنها زمینه ساز اهانت به امت اسلامی شده است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"مولوی قاضی نذیر احمد" روز دوشنبه در دومین روز برگزاری کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) قم ابراز داشت: امت اسلامی شعار واحد قبله، پیامبر و ایمان در زیر پرچم لا اله الا الله محمد رسول الله را دارد و تکفیریها نسبت به همه آموزه های اسلامی و ایمانی دچار اشتباهات بزرگی شده اند.

وی اضافه کرد: اهل سنت به هیچ عنوان اجازه تکفیر نمی دهند و کسی که مسلمانان را می کشد دچار گناهی کبیره می شود و نص قرآن مجید این مساله را به صراحت بیان کرده است.

نذیر احمد گفت: افراطی که بین تکفیریها می بینیم به دلیل عدم وجود وحدت مناسب در بین مسلمانان است و جنگ در ممالک اسلامی مفسده ای بزرگ است که مایه سوء استفاده دشمنان امت اسلامی می شود و ایجاد این کنگره کار بسیار مثبتی برای دفع مفسده ای به نام تکفیر است.

وی افزود: باید بر اساس اصول و مبانی اسلامی اتحاد داشته باشیم و ریختن خون مسلمانان در حقیقت آب به آسیاب دشمن است و همه ما باید در اقتصاد و سیاست با یکدیگر اتحاد داشته باشیم.

کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با حضور 315 میهمان برجسته خارجی از روز گذشته در قم آغاز شده است و امشب با تجلیل از ارائه دهندگان مقالات برتر و با سخنرانی آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید به کار خود در سالن همایش رسول اعظم(ص) قم پایان می یابد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.