افزایش سه برابری موارد ابتلا به سینوزیت

شواهد موجود نشان می‌دهند که با نزدیک شدن به اواخر فصل پاییز و سرد شدن هوا، موارد ابتلا به سینوزیت حدود سه برابر افزایش یافته است.

حمیداله سلطانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سینوزیت از جمله بیماری‌هایی است که در فصل سرما شیوع بیشتری یافته و در واقع با سرد شدن هوا افراد بیشتری را گرفتار می‌کند.

وی با بیان این که با توجه به شواهد، میزان مراجعات به مراکز درمانی به دلیل بیماری سینوزیت افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است، تصریح کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که با نزدیک شدن به اواخر فصل پاییز و سرد شدن هوا، موارد ابتلا به سینوزیت حدود سه برابر افزایش یافته است.

سلطانی افزود: اگرچه سینوزیت در تمام گروه‌های سنی بروز می‌کند، اما موارد این بیماری در کودکان و نوجوانان قابل ملاحظه‌تر و مشخص‌تر از سایرین است.

وی با اشاره به لزوم مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم سینوزیت، یادآور شد: سینوزیت اگر مورد غفلت واقع شده و به موقع درمان نشود، در موارد شدید می‌تواند عوارض شدیدی بر جای گذاشته و بیمار را دچار مشکلات جدی کند.

سلطانی تأکید کرد: ترشحات سبز و زرد چرکی از بینی، درد بر روی گونه‌ها یا پیشانی، انسداد بینی، تب، درد در هنگام حرکت دادن سر، سرفه و آبریزش بینی از علائم مرتبط با سینوزیت است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار