هاشمی در جمع خبرنگاران خبرداد:

ساماندهی دو هزار و 500 متکدی در شش ماهه نخست 93 / وجود 963 مرکز مداخله آسیب های اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی از همسو سازی فناوری‌های نوین در جهت تقویت فعالیت‌های بهزیستی و همچنین ساماندهی بیش از 2 هزار و 500 متکدی در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در جمع خبرنگاران به ضرورت اثر بخشی همکاری تمامی دستگاه‌ها بر حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر تمام دستگاه‌ها در حوزه آسیب های اجتماعی با بهزیستی همکاری نداشته باشند شاهد رشد صعودی آسیب‌های اجتماعی در کشورخواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر 57 درصد درمان در حوزه اعتیاد به دوش سازمان بهزیستی و سازمان از تمام دستگاه‌های اثر بخش در این زمینه تقاضای همکاری را دارد.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص مداخله بهزیستی در موضوع تکدی‌گری، تصریح کرد: بهزیستی نقش عمده‌ای در ساماندهی متکدیان دارد که البته دستگاه‌های دیگر هم باید در این زمینه ورود کنند و بسیاری از این دستگاه‌ها بر تولید آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بیکاری نقش موثری دارند.

وی به توسعه ارتباطات در قالب شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های شبکه های اجتماعی باید متوازن با فعالیت‌های بهزیستی انجام شود .

هاشمی در ادامه بیان کرد: عمده آسیب های نوظهور در حوزه IT اتفاق می‌افتد چه بسا ضمن استفاده از تلفن همراه روز به روز کاهش یافته است و این یک آسیب جدی در جامعه به وجود می‌آورد.

وی به ساماندهی بیش از 2500 متکدی در شش ماهه نخست سال در تهران اشاره کرد و گفت: در سال 92 نیز 5 هزار متکدی ساماندهی شدند اما  همچنان  چهره شهر مخدوش است واین مسئله لزوم همکاری تمام دستگاه ها را برای ساماندهی نیاز دارد.

هاشمی ادامه داد: در سال جاری 2 هزار کودک متکدی در تهران به صورت پایلوت ساماندهی شده‌اند که از این تعداد 80 درصد آنها صاحب اولیا هستند که البته برخی از این پدران و مادران کودکان بیکار، فقیر و یا معتاد هستند.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: سازمان تقاضا دارد تا تیم های مداخله‌گر در حوزه آسیب‌های اجتماعی حکم ضابط قضایی را داشته باشند تا در این زمینه بتوانند به صورت موثرتری عمل کنند.

وی به موضوع پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه اصلی ترین برنامه پیشگیری از اعتیاد است و دانشمندان اعتقاد دارند گلوگاه کاهش اعتیاد تنها پیشگیری از اعتیاد است و این مسئله نیازمند همکاری همه جانبه در حوزه پیشگیری از اعتیاد می‌طلبد.

هاشمی خاطر نشان کرد: تعداد کل مراکز مداخله آسیب های اجتماعی در کشور 963 مرکز است که آمادگی پذیرش 748 هزار نفر را دارد و در این زمینه به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هاشمی ، بهزیستی ، تعامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۳
شما به فكر معلولان باشين كافيه ماشا ا...
مشكلات اين قشر فك كنم حل شده ديگه ...........
آخرین اخبار