جوانان اروپایی معتقدند

رهبران اتحادیه اروپا قادر به حل معضل بیکاری نیستند

چهارده میلیون جوان زیر 29 سال در اتحادیه اروپا بیکار هستند و آنها بر این باورند که رهبران اتحادیه اروپا نمی توانند بحران بیکاری را حل کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، وزرای آموزش و امور جوانان اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل اذعان کردند، کافرمایان نمی توانند برای هشت میلیون شغل خالی، متقاضی مناسب پیدا کنند زیرا آنها شرایط لازم را برای این شغلها ندارند.

 این خود نشان می دهد نظام آموزشی اتحادیه اروپا اساسا مطابق نیاز بازار کار نیست،در حال حاضر 14 میلیون جوان زیر 29 سال در اتحادیه اروپا بیکار هستند.

کریستوفر مکالی متخصص رایانه و جویای کار گفت: من مجبور شدم از ایرلند به بلژیک نقل مکان کنم زیرا در آنجا کار نبود. اما اکنون می بینم که در اینجا نیز کار وجود ندارد.

کمیسیون جدید اتحادیه اروپا که دوره پنج ساله خود را از همین ماه شروع کرده است، قرار است برنامه ای را برای سرمایه گذاری با هدف حل بحران بیکاری اجرا کند، اما تحلیلگران می گویند: هزینه کردن صرف پول برای این منظور نمی تواند مشکل را حل کند.

آنها می گویند برای حل این مشکل لازم است اصلاحات ساختاری اساسی انجام شود که از جمله آنها در بخش مالیات، آموزش و رقابت پذیری است.

میلیونها جوان بیکار در اتحادیه اروپا دیگر اعتمادی به مسئولان این اتحادیه ندارند و بر این باورند آنها نمی توانند بحران بیکاری جوانان را حل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار