معرفی جذابترین مسابقات ورزشی در جهان

رشته های مختلف ورزشی دارای هواداران پر و پا قرصی هستند و هر یک به حمایت از ورزشکاران محبوب خود در جذابترین مسابقات جهانی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رشته‌های ورزشی مختلفی مانند فوتبال، تنیس، گلف، اتومبیلرانی و . . . در فهرست پرطرفدارترین ورزش‌ها قرار دارند.

برگزاری مسابقات جذاب در سطح جهانی عامل بسیار موثری در افزایش تعداد هواداران یک رشته ورزشی خاص است.
 
در ادامه 10 رقابت بزرگ و محبوب ورزشی جهان که به طور منظم برگزار می‌شوند آمده است:

 1- جام جهانی فوتبال: اولین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 1930 برگزار شد. این رقابت‌ها هر 4 سال یکبار میان 32 تیم برگزار می‌شود و تیم‌ ملی فوتبال برزیل با 5 عنوان قهرمانی پر افتخار ترین تیم بازیهای جام جهانی است. بازیهای جام جهانی در سالهای 1942 و 1046 به دلیل بر پایی جنگ جهانی دوم برگزار شدند. آلمان قهرمان آخرین دوره این بازیها درسال 2014 است.  
 
2- بازیهای المپیک: گستردگی بازیهای المپیک بر جذابیت آن افزوده است این رقابت‌ها در 2 بخش المپیک زمستانی و المپیک تابستانی و در تمامی رشته‌های ورزشی برگزار می‌شود. بیش از 200 کشور مختلف از سراسر جهان در بازیهای المپیک که هر 4 سال یکبار برگزار می‌‌شود حضوردارند.  
 آخرین دوره المپیک تابستانی در لندن و المپیک زمستانی در سوچی روسیه برگزار شد.

3- سوپربول : بالاترین سطح از مسابقات فوتبال آمریکایی سوپربول نام دارد. شروع اولین دوره از این رقابت‌ها به سال 1967 بر می‌گردد و بصورت سالانه و در شروع فصل تابستان برگزار می‌شود.  
میزبان بازیهای سوپربول همیشه کشور آمریکا است.

4- مسترز: یکی از 4 تورنومنت معتبر مسابقات حرفه‌ای گلف است که هر سال در یک محل ثابت برگزار می‌شود رقابتهای مسترز گلف از سال 1934 (80 سال پیش) تا کنون هر ساله بر پا شده است و تایگر وواز دارای بیشترین قهرمانی در این مسابقات است. جایزه مسترز گلف 9 میلیون دلار می باشد. 

5- ویمبلرون: قدیمی‌ترین تورنومنت تنیس در جهان ویمبلرون نام دارد. از سال 1877 این مسابقات در تمامی باشگاه‌های انگلیسی و در لندن برگزار شده است.  
 ویمبلرون هم در کنار مسابقات آزاد استرالیا، آزاد فرانسه (رونالدوگاروس) و آزاد آمریکا یکی از 4 گرنداسلم سال در رشته ورزشی تنیس محسوب می‌‌شود.
 
6- لیگ قهرمانان اروپا: جدال برترین باشگاه‌های فوتبال اروپا با یکدیگر به پر بیننده‌ترین رقابت ورزشی در سراسر جهان تبدیل شده بطوریکه دارای رکورد 360 میلیون بیننده تلویزیونی است، رئال مادرید با 10 قهرمانی رکوردار پر افتخار ترین تیم در لیگ قهرمانان اروپا است.
 
7- توردوفرانس: مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس مسافت 3218 کلیومتری در کشور فرانسه و یا کشورهای نزدیک آن را شامل می ‌شود که در مدت 3 هفته بین دوچرخه سواران طراز اول جهانی برگزار می‌‌شود. نخستین دوره از مسابقات توردوفرانس به سال 19.3 باز می‌گردد.  
 
8- فینال مسابقات NBA: در مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا دسته بندی بین تیم‌های کنفرانس شرق (واقع شده در شرق رودخانه ی‌سی‌سی پی) و کنفرانس غرب (واقع شده در غرب رودخانه ی سی‌سی پی) وجود دارد. مجموعا 82 بازی انجام می‌شود و قهرمان کنفرانس شرق و کنفرانس غرب به بازیهای فینال راه می‌یابند. NBA دارای قوانین عجیبی است بطوریکه 4 مسابقه فینال برگزار می‌شود و تیمی که زودتر به 3 پیروزی بر سر قهرمان است . تاریخچه این مسابقات به سال 1947 باز می‌گردد. 

9- مسابقات 24 ساعته لومان: مسابقات اتومبیلرانی لومان همانطور که از نامش پیداست درفرانسه – شهر لومان- و به مدت 24 ساعت برگزار می‌شود. این قدیمی‌ترین مسابقه اتومبیلرانی در سراسر جهان است که از سال 1923 تا کنون هر ساله انجام می‌شود.  
 در این رقابت نفس‌گیر راننگان 24 ساعت بدون اجازه هیچ تغییر مکانیکی باید به یک مسابقه سنگین بپردازند.
 
10- رایدرکاپ: مسابقات گلف رایدرکاپ بین گلف بازان حرفه‌ای اروپا و آمریکا برگزار می‌شود و فقط در بخش مردان برنامه ریزی شده است. این مسابقات هر 2 سال یک‌بار برپا می‌شود و نخستین دوره آن در سال 1927 برگزار شد در آن زمان مسابقات رایدرکاپ فقط بین گلف بازان انگلیسی وآمریکایی انجام می‌شد و به مروز زمان درمیان کشورهای اروپایی گسترده شد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار