تسلیت مرکز موسیقی صدا و سیما به خانواده خورشیدفر

مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی درگذشت یکی از پیشکسوتان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی مرکز موسیقی و سرود صداوسیما برای درگذشت «علیرضا خورشیدفر» ، نوازنده‌ی باسابقه‌ی کنترباس ، پیام تسلیتی منتشر کرد .

در بخشی از این پیام آمده است :" آنچه از این هنری مرد عرصه علم و فرهنگ در راستای خدمت به هنر ایران اسلامی به یاد و یادگار برجای مانده است ، همه و همه حکایت از روح و روانی سرشار از معرفت و ایمان دارد ." این مرکز در پیام خود افزوده است "درگذشت آن عزیز گرامی را براهل هنر ، یاران و شاگردان، به تخصیص خانواده‌ی داغدار او تسلیت می‌گوییم.»

علیرضا خورشیدفر شامگاه چهارم آذرماه دار فانی را وداع گفت و پیکرش شنبه 8 آذرماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع خواهد شد .

علیرضا خورشیدفر یکی از قدیمی‌ترین نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی در سال 1326 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته رشته موسیقی و صاحب مدرک درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور در سال 1367 بود. این هنرمند فقید سال‌ها به تدریس موسیقی در هنرستان موسیقی پسران و دختران اشتغال داشت. خورشیدفر در دانشگاه‌های موسیقی دانشگاه هنر، صدا‌و‌سیما و دانشگاه علمی و کاربردی تدریس می‌کرد .

او فعالیت‌هایش را با ارکسترهای رادیو شامل ارکستر بزرگ و ارکسترهای گل‏ها آغاز کرد و سال 1346 به ارکستر بزرگ دانشگاه تهران پیوست . خورشیدفر همکاری با ارکستر سمفونیک تهران را سال 1348 آغاز کرد و سال 1351 معاون گروه کنترباس این ارکستر شد . او سال 1377 سرگروهی ساز کنترباس را در این ارکستر برعهده داشت . وی علاوه‌ بر نوازندگی کنترباس در اجرای سوت با بسیاری از آهنگسازان همکاری کرد . سوت‌نوازی وی در موسیقی فیلم‌های "کرخه تا راین” اثر مجید انتظامی و "سفر به چزابه” اثر پیروز ارجمند خاطره‌ای جاودان از این هنرمند به جای گذاشته است .


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار