در مراسم رونمایی کتاب عکس "پیاده آمده ام" مطرح شد؛

حجت الاسلام زائری: فضای پیاده روی اربعین فقط با تجربه آن قابل درک است/ حجت الاسلام خاموشی: هر یک از عکس های پیاده روی اربعین حکایتی در دل خود دارد/ حجت الاسلام پناهیان: کار خوب کاری است که ناتمام بماند

حجت‌الاسلام و المسلمین زائری گفت: فضایی که در پیاده‌روی اربعین وجود دارد حتی برای کسانی که عکس ها و فیلم های آن را دیده‌اند تازمانی که در آن فضا قرار نگیرند و تجربه نکنند متوجه این اتفاق نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ مراسم رونمایی از کتاب عکس "پیاده آمده‌ام" که با حضور حجت‌الاسلام "علیرضا پناهیان"، حجت الاسلام سید "مهدی خاموشی"، رییس سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام و المسلمین "محمدرضا زائری" و جمعی از هنرمندان، بعد از ظهر امروز در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین زایری گفت: فضایی که در پیاده‌روی اربعین وجود دارد جز برای کسی که در آن حضور داشته قابل توصیف نیست، حتی کسانی که عکس ها و فیلم های آن را دیده‌اند. تازمانی که در آن فضا قرار نگیرند و تجربه نکنند متوجه این اتفاق نمی‌شوند.

وی افزود: فرق زیارت اربعین با زیارت عاشورا در این است که در زیارت عاشورا مردم داخل حرم می‌شوند اما در زیارت اربعین اتفاق در مسیر پیاده‌روی به کربلا می‌افتد؛ و این را کسی متوجه میشود که پیاده‌روی به سمت کربلا را تجربه کرده باشد. وقتی کسی در پیاده‌روی اربعین حضور داشته باشد این احساس را دارد که قطره ‌ای هستم در میان دریا که این ارادت در آنجا گم می‌شود.

وی بیان کرد: در این مسیر همه افراد اعم از روستایی، دکتر، متخصص و غیره همه قطره‌ای هستند و این فکر را دارند که در این میان این قطره‌ها گم شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین زائری ضمن بیان این مطلب که خیلی بزرگان ما توصیه کردند زیارت اربعین زیارتی عوامانه باشد خاطر نشان کرد: پیاده‌روی اربعین همانند کلاس درس است.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین "خاموشی" بیان کرد: در حج اکبر 5 میلیون نفر حضور دارند اما در پیاده‌روی اربعین در سال گذشته 20 میلیون نفرحضور داشتند و امسال بیان شده 10 میلیون نفر از سال گذشته بیشتر شده است.

وی گفت: جریان عفاف و حجاب را که مطرح می کنیم در این پیاده‌روی نمایان است چرا که نصف جمعیت پیاده‌روی اربعین را زنان تشکیل می‌دهند.

خاموشی اظهار داشت: هر کسی هر کاری که از دستش بربیاید در این مسیر پیاده‌روی انجام می‌دهد و همه برای رضای خداست که این یک فرهنگ بسیار عمیق است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: عظیم‌تر از این حماسه پیاده‌روی نیست چرا که حماسه‌ای است که اسلام و مقاومت را پایدار نگه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: خیلی خوب است که این عکسها پای پیاده‌روی به سمت کربلا چاپ شده و هر کدام از این ها حکایتهایی در دل خود دارد.

همچنین در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین "پناهیان" ضمن مطرح کردن این سوال که مختصات کار خوب چیست، بیان کرد: دو مشخصه کار خوب ، اول اینکه کار خوب کاری است که انسان را به عنوان یک قطره به یک اقیانوس متصل کند و انسان را در بزرگترین کاری که در خلقت انجام شده شریک کند. اگر جز این باشد، انسان احساس رضایت خوبی ندارد. 
 
وی ادامه داد: کار هر چیز دیگری که باشد، اثرش بیکاری بوده و یا انسان از آن کار احساس رضایت ندارد. 
 
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همچنین گفت :ویژگی دیگر کار خوب این است که انسان بتواند با تمام وجود ، خودش را هزینه کند، هر چقدر که ضرر کرد قلبا بگوید می ارزد و هرچه هم که کارش زیبا باشد، باز هم آخرش شرمنده باشد.
 
وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در کربلا نگذاشت کسی بدون شرمندگی عبور کند، حتی حضرت ابوالفضل العباس هم شرمنده لبهای تشنه بچه های امام حسین (ع) شد. فقط حضرت زینب کبری شرمنده نرفت، اما شرمنده برگشت.
 
وی ضمن بیان این مطلب که کار خوب کاری است که شرمنده صاحب کار شود، عنوان کرد: کار خوب کاری نیست که انسان را تشویق کنند، وقتی که بگویند عالی بود ، کار تمام می شود. کار خوب کاری است که نا تمام بماند. کار برای سیدالشهدا کار خوب است و بقیه کارها در نهایت پایین تر و یا نسبتا خوب است.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همچنین افزود: هیچ یک از هنرمندانی که برای امام حسین شعری سرودند، شرمنده امام حسین(ع) نباشند. در عین حال که راضی کننده ترین کار خوب شان ، کاری است که برای امام حسین (ع) انجام دادند.
 
وی بیان کرد: امیدوارم دعای حضرت زینب شامل حال احسان باقری (عکاس کتاب پیاده آمده ام) بشود.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همچنین خاطرنشان کرد: در روز اربعین حتما کاری را برای امام حسین(ع) انجام بدهیم.
 
در ادامه مراسم "احسان باقری" گفت: امسال قصد داریم که از پیاده روی اربعین حسینی عکس هوایی  بگیریم اما  بعد از دو سال پیگیری مقدماتی و دو ماه پیگیری جدی که انجام دادیم ، اما هیچ امیدی به انجام این کار نداریم که این عظمت پیاده روی  را به تصویر بکشیم. 
 
در پایان مراسم از کتاب "پیاده آمده ام " رونمایی  و از سید احسان باقری با اهدای لوح سپاس از طرف انتشارات سوره مهر و حوزه هنری تقدیر شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار