سفر رییس جمهوری افغانستان به باکو/ کابل و جمهوری آذربایجان بر گسترش روابط تاکید کردند

الهام علی اف ، سفر محمد اشرف غنی احمد زی رییس جمهوری افغانستان و هیات همراه به جمهوری آذربایجان را نشانگر دوستی و همکاری فیمابین دانست و گفت که دو کشور روابط و همکاری های دوجانبه را بیش از پیش گسترش خواهند داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان ، رییس جمهوری آذربایجان سطح روابط سیاسی باکو و کابل را رضایت بخش توصیف کرد و با اشاره به حمایت دو کشور از یک دیگر در سطوح مختلف بین المللی افزود: ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط اقتصادی جمهوری آذربایجان و افغانستان وجود دارد .

علی اف همچنین افزایش بیش از پیش روابط بازرگانی دو کشور را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد، پس از این سفر اقدامات بیشتری جهت توسعه همکاری در این زمینه انجام گیرد .

وی ، افغانستان را کشوری برادر برای جمهوری آذربایجان عنوان و آمادگی کشورش برای گسترش روابط و همکاری با افغانستان در همه عرصه ها را اعلام کرد.

محمد اشرف غنی احمد زی نیز علاقه مندی افغانستان برای همکاری با جمهوری آذربایجان در حوزه های مختلف را اعلام کرد .

وی همچنین از رییس جمهوری آذربایجان برای مشارکت نظامیان این کشور در عملیات برقراری صلح در افغانستان ابراز قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین درباره حل مناقشه قره باغ کوهستانی ، برخی مسایل منطقه ای و نیز چشم انداز توسعه روابط و همکاری دو کشور در عرصه های انرژی ، صنعت ساختمانی ، کشاورزی ، آموزش و پرورش و فرهنگی تبادل نظر شد.

رییس جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه ) برای دیدار یک روزه به جمهوری آذربایجان سفر کرد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار