همراه با رقابت سینماگران برای حضور در جشنواره فیلم فجر 33؛

اظهارنظر سینماگران در مورد "مجید مجیدی" در مسند ریاست هیات داوران جشنواره فیلم فجر

امسال "مجید مجیدی" در مسند ریاست هیئت داوران جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است،‌ به همین خاطر نظرات سینماگران را در مورد این انتخاب جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

همراه با رقابت سینماگران برای حضور در جشنواره فیلم فجر 33؛
به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ امسال "مجید مجیدی" در مسند ریاست هیئت داوران جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است،‌ به همین خاطر نظرات سینماگرانی که امسال در جشنواره حضور دارند را در مورد این انتخاب جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

* "خسرو معصومی": مجیدی بی‌طرف است

خسرو معصومی کارگردان سینمای کشور در خصوص "مجید مجیدی" که به عنوانه رئیس هیئت داوران مشخص شده است، بیان کرد: "مجیدی" انتخاب بسیار خوبی است. انتخاب خوب به این دلیل که وی بی طرف است و به نظر من بی‌طرفی برای یک داور، حُسن بزرگی محسوب می‌شود.

وی در مورد هیئت بازبین این دوره از جشنواره گفت: من در مورد هیئت بازبین نمی خواهم صحبت کنم، اما فکر می کنم با حضور "رضا داد" به عنوان دبیر و "مجید مجیدی" به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره ، نسبت به سال‌های گذشته ، جشنواره متفاوت تری داشته باشیم.


* "فرزاد موتمن": انتخاب "مجید مجیدی" قابل احترام است

فرزاد موتمن کارگردان سینما که فیلم سینمایی "خداحافظی طولانی" را برای جشنواره فجر امسال در دست دارد،‌ گفت: به نظر من همه کسانی که در سینما فعالیت می‌کنند، محترم هستند و مجیدی هم بعنوان فرد با تجربه در سینما قابل احترام است و امیدوارم جشنواره به ریاست وی خیلی خوب برگزار شود.

موتمن در مورد پیش بینی خود از کیفیت جشنواره امسال افزود: متاسفانه سال گذشته در انتخاب فیلم‌ها دچار مشکل بودیم و امیدوارم امسال در انتخاب فیلم‌ها کمتر مناقشه‌آمیز باشد.

کارگردان "خداحافظی طولانی" در خصوص هیئت بازبینی سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: فیلمسازهای خوبی مثل احمد امینی خوشبختانه در این گروه هفت نفره هستند و امیدوارم هم آنها فیلم‌ها را خوب انتخاب کنند و هم فیلم ها آنقدر خوب باشند، که هیئت انتخاب هم برای انتخاب فیلم‌ها دستشان باز باشد.

"مجید یاسر" : "مجید مجیدی" انتخاب خوبی است


مجید یاسر تهیه‌کننده فیلم سینمایی "اسب سفید پادشاه" به کارگردانی محمد حسین لطیفی در خصوص انتخاب "مجید مجیدی" به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره گفت: مجیدی جزء مفاخر و کارگردانان به نام سینمای ایران است و ما کوچکترها در جایگاهی نیستیم که درباره او نظر بدهیم و به نظرم هم دوره‌ها و بزرگانی که در حد مجیدی هستند باید در این مورد اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: ما بعضی اوقات رویای دوستی با بزرگان داریم و حالا که دوست شدیم باید از تجربه‌های آنها یاد بگیریم.

تهیه کننده "اسب سفید پادشاه" در پایان گفت: به نظر من هم انتخاب "مجید مجیدی" به عنوان رئیس هیئت داوران و هم دوستانی که در هیئت بازبینی هستند، انتخاب‌های خوبی هستند و فکر می‌کنم در این دوره از جشنواره شاهد اتفاق‌های خوبی باشیم.

* "هاتف علیمردانی": انتخاب "مجید مجیدی" درست و به جا بود

هاتف علیمردانی کارگردان فیلم سینمایی "مشرف به کوچه بی‌نام" که برای سی و سومین جشنواره فیلم فجر در حال آماده‌سازی است، گفت: انتخاب "مجیدی" به عنوان رئیس هیئت داوران انتخاب درست و به جایی است و با توجه به اشراف وی به سینما فکر می‌کنم اتفاق‌های خوبی در این دوره از جشنواره بیفتد.

وی ادامه داد: امسال من هم با هیئت بازبین و هم با انتخاب "مجیدی" به عنوان رئیس هیئت داوران موافق هستم،‌ البته بعد از انتخاب فیلم‌ها بیشتر می‌توان اظهار نظر کرد، اما در کل نظر من نسبت به جشنواره امسال مثبت است.

علیمردانی در پایان گفت: حضور "رضا داد" در جشنواره فجر را باید غنیمت بدانیم،‌ زیرا شناخت وی از سینما به بهبودی کیفیت جشنواره کمک می کند و باید در چند سالی که در دست هستند، باید طوری عمل کنیم تا جشنواره فجر به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی کشور به خوبی برگزار شود.


انتهای پیام/ اس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار