احتمال بازگشت به دوران قبل از کشف آنتی بیوتیک‌ها

با توجه به افزایش بی رویه و غیر منطقی آنتی بیوتیک‌ها و کاهش اثرات بسیاری از این داروها، احتمال بازگشت به دوران قبل از کشف آنتی بیوتیک‌ها در آینده‌ای نه چندان دور وجود دارد.

سیامک عبدالله نژاد، استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: کشف آنتی بیوتیک‌‌ها یک اقدام بسیار مفید در حوزه بهداشت و درمان و به تعبیری یک نوع انقلاب در بخش پزشکی محسوب می‌شد.

وی گفت: اگر چه آنتی بیوتیک‌ها تا امروز جان میلیون‌ها نفر را از مرگ نجات داده و به درمان بیمار‌های عفونی کمک بزرگی کرده‌اند اما در سالهای اخیر از شدت اثر بخشی این داروها کاسته شده و نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

عبدالله نژاد تاکید کرد: با توجه به افزایش بی رویه و غیر منطقی آنتی بیوتیک‌ها و کاهش اثرات بسیاری از این داروها، احتمال بازگشت به دوران قبل از کشف آنتی بیوتیک‌ها در آینده‌ای نه چندان دور وجود دارد.

وی افزود: در صورتیکه جلوی روند رو به افزایش مصرف آنتی بیوتیک‌ها گرفته نشود، ممکن است در آینده نزدیک از اثر بخشی اغلب این داروها کاسته شده و درمان بیماری‌های عفونی دچار مشکل شود و همچنین بسیاری از افراد قربانی گونه‌های میکروبی مقاوم به درمان شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار