نمایشگاه ایران در قطر فرصتی مناسب برای آشنایی با توانمندی‌های شرکتهای ایرانی

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: با توجه به توسعه و تعمیق روابط اقتصادی ایران و دیگر کشور‌ها، سطح تعاملات تجاری و صنعتی ایران و قطر گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با عبدالله صالح الخلیفی وزیر کار و امور اجتماعی قطر با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کرد سطح روابط اقتصادی در جهت توسعه و گسترش همکاری‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کند.  
 
وی با بیان اینکه ۳۸ درصد تولید ناخالص داخلی ایران به بخش صنعت، معدن و تجارت تعلق دارد، نقش این وزارتخانه را در راستای توسعه اقتصادی کشور نشان داد و گفت: از این رو این وزارتخانه آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی به همکاری با قطر بپردازد.  
 
 نعمت‌زاده در ادامه، همکاری در ابعاد صنعتی و خدمات فنی و مهندسی، پیمانکاری و نیروی انسانی را مورد اشاره قرار داد و از آن به عنوان زمینه‌های گسترش تعاملات دو کشور نام برد.  
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین همکاری در راستای صادرات مصالح ساختمانی، موادغذایی و توسعه تعاملات در خصوص صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را از دیگر محورهای گسترش فعالیتهای دو کشور برشمرد.  
 
به گفته نعمت‌زاده، علاقمندی برای همکاریهای استراتژیک و دراز مدت به ویژه سرمایه گذاریهای مشترک نیز از موارد دیگری است که می‌توان بیش از گذشته به آن توجه کرد.  
 
وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در قطر طی پانزدهم تا نوزدهم فوریه خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم تا دراین نمایشگاه بتوانیم توانمندی‌ها و ظرفیتهای اقتصادی و صنعتی ایران را به خوبی نشان دهیم ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه فرش ایران در دوحه نیز از فرصتهای دیگری است که می‌توان برای بیشتر با دستاوردهای صنعتی و هنری ایران آشنا شد.  
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای کشور قطر، گسیل و استفاده از توانمندیهای نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف را دراین کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون دانشجو در دانشگاههای ایران در حال تحصیل هستند که می‌توان از این نیرو‌ها برای توسعه و آبادانی آن کشور بهره برد.  
 
نعمت‌زاده با بیان اینکه توان تخصصی پزشکان واطبای ایرانی در همه جای دنیا زبانزد است اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از پزشکان حاذق ایرانی در بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی مشغول به فعالیتند که استفاده از مهارت و تخصص آن‌ها می‌تواند به عنوان یکی از دیگر از زمینه‌های همکاری محسوب شود.  
 
وی افزود: در حال حاضر مراکز آموزشی در سطوح مختلف در ایران وجود دارد که آماده همکاری با دیگر کشورهاست و به عنوان مثال می‌توان در بخش کار و نیروی انسانی از توانمندیهای ایران در حوزه HSC بهره گرفت.  
 
همچنین در این دیدار وزیر کار و امور اجتماعی قطر ضمن ابراز خرسندی از برقراری روابط تجاری و اقتصادی باایران ابراز امیدواری کرد؛ بتوان از توانمندیهای ایران در خصوص آموزش نیروی انسانی در بخش‌های مختلف از جمله بازرسی، سلامت، بهداشت کار و محیط و نیروی انسانی بهره برد.  
 
عبدالله صالح الخلیفی خوشحالی خود را از پیشرفتهای علمی و فنی ایران اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در قطر از این تجارب و ظرفیت‌ها به ویژه در بخش کار استفاده کنیم.  
 
وی گسترش مناسبات اقتصادی قطر با ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: براساس آمار درحال حاضر واردات مواد غذایی از ایران در طول سالهای گذشته به این کشور افزایش داشته که امیدواریم در زمینه مصالح ساختمانی نیز شاهد این روند باشیم.  
 
به گفته صالح الخلیفی؛ استفاده از خدمات پزشکی ایران در قطر رو به افزایش است و این مهم را برای توسعه وتعمیق هرچه بیشتر روابط پیگیری خواهیم کرد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار