آغاز به کار بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف

بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف از امروز به مدت یک هفته درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی آغاز به کار کرد.

آغاز به کار بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستبافبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف از امروز به مدت یک هفته درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی با هدف آشنایی بازدیدکنندگان با هنر ملی فرش دستباف، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ترویج وتوسعه صنعت فرش دستباف و توجه هرچه بیشتر به نیاز بازارهای هدف صادراتی از امروز آغاز به کار کرد.

رونق بازار فرش دستباف کشور در پساتحریم، این نمایشگاه را از حساسیت بیشتری برخوردار کرده است به طوری که بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا مجدداً در فهرست مشتریان فرش ایرانی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که در این نمایشگاه 704 تولید کننده فرش دستباف حضور دارند.

گفتنی است این نمایشگاه  تا هفتم شهریور ماه سالجاری در نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

ارائه تسهیلات 10 میلیون تومانی به منظور رونق بازار فرش

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دست باف ایرانی در جمع خبرنگاران، گفت: اصالت و زیبایی فرش دست باف ایرانی علی رقم تقلید دیگر کشورها جهت بافت و ارائه مشابه آن بی نظیر است، همچنین قیمت فرش اصیل ایرانی علی رقم این تشابه ها چند برابر است. 

 به گفته وی بسیاری از مشکلات گذشته از جمله محدودیت در مبادلات بانکی و مباحث مربوط به تحریم در خصوص صادرات به آمریکای شمالی برطرف شده و در حال حاضر این بخش مورد حمایت و توسعه است. 
 
نعمت زاده تصریح کرد: برای اولین بار بعد از گذشت سال ها صادرات کشور مجددا به آمریکا آغاز شده است همچنین با رشد 40 درصدی در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن مواجه بودیم که ارزش آن معادل 80 تا 83 میلیون دلار است. 
 
وزیر صنعت معدن و تجارت عنوان کرد: در زمان تحریم برخی از فروشگاه های فرش دست باف ایرانی تعطیل شده بود و امید است در دوران برجام و بهبود فضای سیاسی مجددا رونق در خصوص صادرات به این بخش  بازگردد. 
 
وی در ادامه افزود: امید است با ارائه  تسهیلات ارزان قیمت رونقی در بازار داخلی این بخش به وجود بیاید و امسال برای اولین بار تفاهم نامه ای با صندوق مهر امضا کردیم که بر اساس آن مقرر شد تا به میزان 10 میلیون تومان تسهیلات با کار مزد 4 درصدی و مدت باز پرداخت سه ساله به خریداران اعطا شود. 
 
نعمت زاده اظهار داشت: باید از تسهیلات بانک ها به ویژه بانک مرکزی کمک گرفت تا بدین طریق قدرت خرید مصرف کننده را افزایش داد. 
 
وزیر صنعت معدن گفت: فرش دست باف به علت دوامی که دارد، نمی توان رشد تولید بالایی را برای آن مد نظر قرار داد لذا باید در زمینه صادرات این فرش به دیگر کشورها تلاش کرد. 
 
وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه حجم صادرات فرش دست باف ایرانی نسبت به دیگر کالاهای صنعتی ناچیز است، گفت: امسال پیش بینی 400 تا 500 میلیون دلار برای صادرات این فرش در نظر گرفته شده است، این رقم بزرگ است  لیکن نسبت به پیش بینی 50 میلیارد دلاری کل صادرات غیر نفتی  رقم بسیار ناچیزی است. 


 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار