عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

ضرورت قرارگیری دانشگاه‌های مناطق محروم در اولویت ترخیص بودجه/حوزه پژوهش در بودجه مورد غفلت واقع می‌شود

فیاضی گفت: اگرچه هنوز جزئیات بودجه سال 94 به مجلس تقدیم نشده است، اما خبرها حاکی از انقباضی بودن اعتبارات به خصوص در بخش‌های دانشگاهی دارد.

عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هنوز نمایندگان به جزئیات بودجه سال 94 وارد نشده‌اند اما بر اساس روال سال‌های قبل، این بودجه نیز انقباضی است و فشار آن به بخش‌های دانشگاهی و پژوهشی بیش از سایر بخش‌هاست.

وی گفت: متأسفانه تخصیص یک درصد از کل اعتبارات کل بودجه به امور پژوهش نیز رأی نیاورد و این در حالی است که افزایش 0.5 درصد بودجه پژوهشی سالانه نیز در این چند سالی که از برنامه پنجم توسعه می‌گذرد، محقق نشد.

وی با بیان این که پژوهش در بودجه مورد غفلت واقع می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش نمایندگان بر این است که عدالت بیشتری نسبت به سال‌های قبل در این حوزه به لحاظ بودجه‌ای اعمال شود، اما آن چه اولویت و ضرورت به حساب می‌آید، توجه ویژه به دانشگاهای مناطق محروم است که بیش از هر حوزه‌ای نیازمند توجه و عنایت مسئولین هستند.

وی تصریح کرد: بهتر است دولت در تخصیص بودجه دانشگاهی به مناطق محروم توجه ویژه داشته و نیاز این دانشگاه‌ها را در اولویت قرار دهد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار