فعالیت مراکز اورتز و پروتز هلال احمر در 20 استان کشور

سرپرست اداره‌ کل توانبخشی هلال‌احمر اظهار امیدواری کرد افتتاح کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی توانبخشی هلال‌احمر، عاملی برای به حرکت در آوردن پتانسیل‌های نهفته جامعه برای ارتقای سطح استعدادهای معلولان باشد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر اصغر مکارم در مراسم افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه استراتژی کلی در اداره‌کل توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در ۴ هدف کلی  پیگیری می‌شود، افزود: یکی از اهداف اصلی ارتقای کیفیت خدمات است که در این زمینه اقدامات مناسبی در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۰ استان کشور مرکز اورتز و پروتز هلال‌احمر فعال است، اعلام کرد: به علاوه این مراکز تا پایان سال در ۴ استان دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

مکارم افزود: استراتژی کلی جمعیت هلال‌احمر کمک به توانبخشی بوده، اما مسئولیت مستقیم و اصلی آن بر عهده وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه است.

وی با اشاره به این که نگاه هلال‌احمر به معلولیت، پیشگیرانه است، افزود: لذا معتقد به مداخله به‌هنگام هستیم؛ به عبارتی باید اقدام کنیم که تشخیص در هر مرحله موجب تسهیل در روند مرحله بعدی درمان شود.

سرپرست اداره کل توانبخشی هلال احمر به ارایه خدمات درمانی برای معلولان ضایعات نخاعی، بیماران اوتیسم، آلزایمر و ام اس اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجموعه توانبخشی الگویی برای دیگر مجموعه‌های توانبخشی در کشور باشد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: توانبخشی ، کلینیک ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار