لاریجانی در نشست مشترک با رهبران احزاب پاکستان:

حجم فروش گاز ایران به پاکستان قابل افزایش است/دموکراسی در ایران و پاکستان واقعی است

رییس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با رئیس مجلس ملی و رهبران احزاب ملی پاکستان در گفت و گو با سردار صادق ایاز، رییس مجلس ملی پاکستان با اشاره به مراودات دوکشور در حوزه نفت و پتروشیمی تاکید کرد:‌ ایران در حال حاضر به پاکستان گاز می فروشد و با توجه به این که پروژه گاز بسیار مهم است، می توانیم حجم این رابطه تجاری را افزایش دهیم.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جریان دیدار عصر امروز ( پنجشنبه 13 آذر) باسردار ایاز صادق ، رییس مجلس ملی پاکستان گفت: کشور پاکستان برای ما یک موقعیت ممتاز است چرا که کشور مسلمان، برادر، دوست و همسایه ما است.

رییس قوه مقننه در ادامه این مطلب افزود: همواره در طول تاریخ و پس از انقلاب اسلامی ایران روابط بسیار صمیمانه‌ای بین این دو کشور وجود داشته و این در همه دولت‌ها در پاکستان وجود داشته که به ریشه‌های فرهنگی برمی‌گردد.

پارلمان ایران و پاکستان از اقتدار خوبی برخوردارند/دموکراسی در ایران و پاکستان واقعی است

دکتر لاریجانی در این نشست خطاب به رییس مجلس ملی پاکستان گفت: از ملاقاتی که با شما داشتم احساس کردم که افکارتان برای بالابردن روابط دو کشور و مسائل دنیای اسلام بسیار نزدیک است.

رییس مجلس شورای اسلامی خواستار گسترش روابط پارلمانی ایران و پاکستان شد گفت: پارلمان دو کشور از اقتدار خیلی خوبی برخوردار هستند؛ در واقع دموکراسی در ایران و پاکستان واقعی است و این سیمای واقعی بودن دموکراسی را می‌توان در قدرت پارلمان‌ها دید که از این جهت پارلمان‌ها با هم می‌توانند همکاری داشته باشند.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: سیمای واقعی دموکراسی را می‌توان در قدرت پارلمان‌های دو کشور دید

لزوم ارتقا ظرفیت همکاری های دو کشور/انتقاد از رقم مراودات تجاری ایران و پاکستان

دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه ایران و پاکستان می‌توانند در مجامع بین المللی با یکدیگر مشورت‌هایی داشته باشند به همکاری میان دولت‌های دو کشور اشاره کرد و گفت: در مسائل اقتصادی روابط خوبی داریم اما ظرفیت همکاری دو کشور بیش از این است و باید گام‌های بلندتری در زمینه روابط اقتصادی برداشته شود.

رییس قوه مقننه در ادامه این دیدار گفت: کشور ما با ترکیه سالی 20 میلیارد دلار، با امارات حدود 14 میلیارد دلار روابط تجاری دارد و با کشور پاکستان که کشور دوست ما است روابط ما زیر یک میلیارد دلار است و ما نیاز داریم که این روابط را گسترش دهیم.

حجم فروش گاز ایران به پاکستان قابل افزایش است

دکترلاریجانی با اشاره به مراودات ایران و پاکستان در حوزه نفت و پتروشیمی تاکید کرد:‌ ایران در حال حاضر به پاکستان گاز می فروشد و با توجه به این که  پروژه گاز بسیار مهم است، می توانیم حجم این رابطه تجاری را افزایش دهیم.

رییس قوه مقننه هم چنین گفت:متوجه مشکلات موجود بر سر این راه ها هستیم اما باید به دنبال راه حل ها باشیم چرا که هر مشکلی راه حلی دارد.

مرز مشترک بین ایران و پاکستان، مرز دوستی است/ نفع اقدامات شرورانه در مرز ایران و پاکستان به آمریکا و اسرائیل می رسد

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به همکاری امنیتی بین دو کشور  تصریح کرد: ما مرز مشترک با شما داریم این مرز دوستی بین دو کشور است اما برخی از اشرار و افراد تندرو این مرز را تخریب می‌کنند و این به طور طبیعی بر روی مردم تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: ما بارها در این خصوص با مسئولان امنیتی کشور شما کردیم و آن‌ها هم ، با ما هم عقیده بودند که باید از مرز دو کشور صیانت کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که جریان‌های افراطی کاری می‌کنند که استفاده آن را آمریکا و اسراییل می‌برند، گفت:به طور حتم  همکاری‌های امنیتی بین دو کشور کمک می‌کند که یک عده شرور شرایط دو کشور را مشوح نکنند.

تلاش برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی بی نتیجه می ماند/آمریکا و صهیونیست‌ها از هر اختلافی در امت اسلامی استفاده می‌برند

دکتر علی لاریجانی در ادامه این نشست به مسائل منطقه و بحران‌های بوجود آمده اشاره و تاکید کرد: در این مسائل سعی می‌کنند بین مسلمانان اختلاف بیاندازند و ما این حرکت را یک حرکت شیطنت‌آمیز می‌بینیم که دنبال تفرقه بین مسلمانان است و مسلمانان از هر فرقه‌ای که باشند خدای واحد دارند، کتاب آسمانی‌شان یکی است و نمازشان یکی است و این درگیری که بوجود می‌آورند درگیری طبیعی نیست.

وی ادامه داد: این جریان‌های افراطی و تندرو و تروریستی عملا کاری می‌کنند که استفاده آن را قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و اسراییل می‌برند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکا و صهیونیست‌ها از هر اختلافی در امت اسلامی استفاده می‌برند، تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر حرکت‌های تروریستی در اکثر کشورهای اسلامی وجود دارد و باید تلاش کرد این مشکلات حل شود.

وی در این رابطه افزود: برخی کشورهای منطقه یا توجهی نسبت به جریانات تروریستی ندارند یا حتی به آن‌ها کمک می‌کنند در حالی که  باید با تروریست‌ها مبارزه جدی شود و این نقطه‌ای است که ما را با شما نزدیک می‌کند تا با همکاری یکدیکر در کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم همفکری شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در این نشست سردار ایاز صادق، رییس مجلس ملی پاکستان نیز ضمن معرفی رهبران احزاب که نماینده پارلمان این کشور هستند به امضای تفاهم‌نامه میان دو کشور ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود همکاری میان دو کشور افزایش یابد.

انتهای پیام

برچسب ها: لاریجانی ، پاکستان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۰۱:۴۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
اصلا به پاکستان تکیه نکنین.یه وقت با رشوه سعودیها پا میذارن رو همه چیزشون.
آخرین اخبار