رژیم غذایی شادی و خوشبختی

از آنجایی که کارشناسان و متخصصان تغذیه معتقد هستند که رابطه ی مستقیمی بین چاقی و افسردگی وجود دارد همیشه در تلاش اند که مردم را برای کاهش وزن واز بین بردن چربی ها و وزن اضافه ی بدن راهنمایی و کمک کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، رژیم غذایی شادی و خوشبختی می تواند غم و اندوه را از بین ببرد و موجب شادی و تناسب اندام در شما شود

1. باید این موضوع را به خاطر بسپارید که انسان ها همان چیزی می شوند که می خورند مثلا اگر دائما گوشت استفاده کنید پس از مدتی خشن خواهید شد ولی اگر سبزیجات استفاده کنید بسیار ملایم و مهربان خواهید شد پس همیشه از همه  نوع مواد غذایی استفاده کنید تا بدن شما حالت متعادل به خود گیرد و از افسردگی و اضطراب در امان باشید.

2. در رژیم غذایی شادی باید منیزیم ،ویتامین ب و چربیهای سالم را استفاده کنید زیرا سبب تقویت روحیه ی شما می شوند و تاثیر مثبت و شگفت انگیزی  به روی خلق و خوی شما می گذارند و سبب افزایش تمرکزوخوشحالی مغز می شوند.

3.گنجاندن موادغذایی سالم از قبیل لبنیات طبیعی و محلی ،چربیهای سالم،روغن زیتون ،غلات سبوس دار و سبزیجات تازه باعث ایجاد احساس خوشحالی در بدن و مغز شما خواهد شد و علاوه بر این باعث کاهش وزن نیز خواهد شد و این را بدانید که زمانی که شما در رژیم هستید و کم غذا می خورید مغز شما بسیار شادتر از زمانی است که احساس سیری و پری دارید.

4. ورزش را حتما با برنامه ی غذایی خود همراه کنید زیرا زمانی که ورزش می کنید سرعت کاهش وزن شما دو برابر خواهد شد و همچنین در حین ورزش هورمون های شادی در بدن شما به سرعت ترشح می شود.

5. سعی نکنید رژیم شما بسیار کم کالری و کاملا بدون مصرف چربی باشد زیرا این گونه رژیم ها به سرعت بدن را خسته کرده و با شکست مواجه می شوند.

6. همیشه سعی کنید برای سالم تر و شادتر بودن بدن خود از مواد غذایی سالم استفاده کنید و کمتر از مواد غذایی فریزری استفاده کنید و امیدواریم با رعایت این رژیم غذایی ،شادی مورد نیاز بدن و روحیه ی سالم و پر از انرژی خود را به دست آورید.

منبع: نیک صالحی
برچسب ها: مثبت ، رژیم ، تغذیه ، غذا ، خلق و خو ، طبع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار