ارتش لبنان نيروهای خود را در عرسال مستقر کرد/ خانواده سرباز کشته شده لبنانی جاده البزاليه به اللبوه را بستند

ارتش لبنان برای جلوگیری از بروز تنش های امنیتی نیروهای خود را در مسیر البزالیه اللبوه در منطقه عرسال مستقر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ، ارتش لبنان برای جلوگیری از بروز تنش های امنیتی نیروهای خود را در مسیر البزالیه اللبوه در منطقه عرسال پخش کرد.

در پی انتشار خبر کشته شدن سرباز لبنانی به دست جبهه النصره ارتش لبنان مواضع افراد مسلح تندرو را در منطقه جرود عرسال هدف قرار داد.

 بر اساس بیانیه جبهه النصره این گروه علی البزال سرباز ارتش لبنان را اعدام کرده است.  

جبهه النصره در فیلم بیانیه خود تصاویری از لحظه شلیک گلوله به سر علی البزال را پخش کرد. این جبهه پیشتر نیز یکی از سربازان لبنانی را که به گروگان گرفته بود به همین شیوه به قتل رسانده بود. 

به محض انتشار خبر اعدام علی البزال در سطوح مختلفی تحرکاتی صورت گرفت. در روستای البزالیه که علی البزال از اهالی آن روستا بود عشیره ال بزال در این منطقه حضور مسلحانه پیدا کردند و اهالی این روستا را خشم فرا گرفت. 

اهالی این روستا اعلام کردند از شیخ "مصطفی الحجیری" انتقام خواهند گرفت این فرد یکی از کسانی است که معروف است با جبهه النصره ارتباط دارد و در منطقه جرود عرسال زندگی می‌کند.

دیگر خانواده های سربازان ربوده شده لبنانی نیز که در بیروت چادر زده اند دچار حزن و اندوه شدیدی شده اند. 

خانواده های سربازان ربوده شده لبنانی پس از انتشار خبر اعدام علی البزال سریعاً بیانیه ای صادر کرده و دولت لبنان را مسئول کشته شدن علی البزال دانسته و اعلام کردند به تحصن خود پایان نخواهند داد.

شبکه تلویزیونی المنار نیز گزارش داد خانواده شهید علی البزال جاده البزالیه به اللبوه را بستند و عده ای حضور مسلحانه در مقابل منزل شهید علی البزال پیدا کردند.

ارتش لبنان نیز به سوی مواضع افراد مسلح تندرو در منطقه جرود عرسال خمپاره پرتاب کرد.

بعد از انتشار خبر کشته شدن علی البزال برخی از جاده ها نیز مسدود شد. بستن جاده ها یک نوع اقدام اعتراض آمیز است که معمولاً پس از انتشار چنین خبرهایی صورت می گیرد. در گذشته نیز پس از انتشار خبر کشته شدن دو سرباز لبنانی نیز معترضان راه ها را بستند.

در شبکه های اجتماعی نیز قشرهای مختلفی از جامعه لبنان از دولت این کشور خواستند حکم اعدام بازداشت شدگان جبهه النصره و گروه تروریستی داعش را اجرا کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار