مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

درجریان افزایش 12 میلیون تومانی مسکن مهر نیستم/ کابوس‌های ادامه‌دار در مسکن مهر پردیس

مديرعامل شهر جديد پرديس گفت: درباره منتفی شدن افزايش قيمت، فعلاً نمی‌توان اظهارنظر کرد، اما بر اساس آنچه که در جلسه با نمايندگان مجلس رخ داد، قرار شد مجلس به همراه دولت راهکاری بيانديشند.

به گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مسکن مهر که قرار بود  زمانی برای مستاجران تبدیل به سرپناه شود این روزها تبدیل به کابوس شبانه خانه به دوش‌ها و مستاجرانی شده است که هر لحظه نگران افزایش قیمت دوباره هستند.

هنوز مدتی از افزایش قیمت مسکن مهر پردیس نگذشته که دوباره اعلام شد متقاضیان باید 12 میلیون تومان پرداخت نمایند. 

همین موضوع باعث شد جمعی از متقاضيان مسکن مهر که البته در این میان مشاوران املاک نقش پررنگ تری داشتند در اعتراض به افزايش 12 ميليون تومانی قيمت مسکن مهر در فاز 11 پرديس مقابل شرکت عمران اين شهر جديد تجمع کنند.

بر همین اساس، "حسن ولی‌پور" مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمت جدیدی در پروژه‌های مسکن مهر نداریم، گفت: ما فقط به دستورالعمل قبلی وزارت راه و شهرسازی در رابطه با افزایش قیمت ساخت مسکن مهر عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دستورالعمل‌ها در سال‌های گذشته اجرا شده است، تاکید کرد: در رابطه با تکمیل پروژه‌های مسکن مهر منتظر واریز سریع‌تر آورده از سوی مردم هستیم تا بتوانیم هرچه سریعتر فازهای مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم.

این افزايش 12 ميليون تومانی قيمت مسکن مهر در فاز 11 شهر پرديس پای معاون وزير راه و شهرسازی را نيز به اين قصه باز کرده است. "محسن نريمان" با تأکيد بر اينکه دولت يازدهم در موضوع مسکن مهر مظلوم است و افزايش قيمت مسکن مهر مربوط به مصوبه دولت قبل است، گفت: سئوال اين است که چرا دولت قبلی پروژه‌ها را 12 مرداد سال 92 تحويل نداده است.

وی در خصوص افزايش قيمت مسکن مهر در شهرهای جديد به خصوص شهر پرديس بيان داشت: اين افزايش قيمت مربوط به بخشنامه دولت قبلی است.

نريمان افزود: اين بخشنامه به صورت روشن و شفاف اعلام کرده که هزينه طرح‌های زيربنايی و روبنايی از مردم اخذ شود.

افزایش 12 میلیون تومانی مسکن مهر به دولت دهم مربوط نیست

اما در این میان "سیدعلی لطفی‌زاده" معاون سابق وزارت راه وشهرسازی در دولت دهم  با بیان  اینکه "پروژه‌های مسکن مهر را با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی به دولت یازدهم تحویل دادیم"، افزود: اخیراً یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده افزایش قیمت مسکن مهر که به‌ تازگی روی داده (فاز 11 مسکن مهر پردیس) بر اساس مصوبه دولت قبل بوده است، لذا این اظهارات را 100 درصد رد می‌کنم، چراکه افزایش قیمت مسکن مهر بر اساس دستورالعمل ابلاغی دی‌ماه سال 1392 معاون آقای آخوندی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بعد از یک سال و اندی از فعالیت دولت یازدهم، برخی مسئولان دولتی، دولت دهم را مسبب افزایش قیمت مسکن مهر معرفی می‌کنند، تصریح کرد: بنده نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر پردیس بودم و با قاطعیت اعلام می‌کنم افزایش قیمت مسکن مهر هیچ ارتباطی با دولت گذشته ندارد.

وی با اشاره به اينکه دولت يازدهم زمانی پروژه مسکن مهر را تحويل گرفت که 60 درصد پيشرفت فيزيکی داشته است، تصريح کرد: دولت يازدهم پروژه مسکن مهر را با همان مشی و بخشنامه‌ای که دولت قبلی ابلاغ کرده‌ بود، ادامه می‌دهد و متأسفانه اين بخشنامه در حال نمود پيدا کردن است.

افزایش قیمت فعلا منتفی نمی‌شود

در همين رابطه، مديرعامل شهر جديد پرديس با بيان اينکه افزايش 12 ميليون تومانی قيمت مسکن مهر برای فاز 11 اين شهر منتفی نشده است، گفت: در جلسه‌ای که با نمايندگان مجلس داشتيم، قرار شد موضوع به صورت ويژه از سوی نمايندگان پيگيری و راهکاری انديشيده شود.

"حسن ولی پور" در پاسخ به اين سئوال که شنيده می‌شود افزايش 12 ميليونی قيمت مسکن مهر در فاز 11 منتفی شده است، افزود: درباره منتفی شدن افزايش قيمت، فعلاً نمی‌توان اظهارنظر کرد، اما بر اساس آنچه که در جلسه با نمايندگان مجلس رخ داد، قرار شد مجلس به همراه دولت راهکاری بيانديشند.

ولی پور اعلام کرد: در اين جلسه، معاون وزير راه و شهرسازی حضور داشت و قرار شد اين موضوع به صورت ويژه بررسی و نتيجه آن گزارش شود.

وی تصريح کرد: در اين جلسه، به نماينده‌های مجلس گفتيم که چرا افزايش قيمت رخ داده و چرا اين موضوع تحميل می‌شود؛ بنابراين اميدواريم مجلسی‌ها و دولت راهکاری برای اين موضوع پيدا کنند.

بعلاوه، "واحدی" مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره یه اینکه من درجریان افزایش 12 میلیون تومانی مسکن مهر نیستم، گفت: به دلیل اعتراضاتی که از سوی متقاضیان صورت گرفته این موضوع در شورای عالی مسکن پیگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: این افزایش قیمت به دلیل مشکلات زیرساختی از جمله فاضلاب، گاز، برق و محوطه‌سازی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه تصریح کرد: پرونده مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر و زیر 25 هزار نفر استان تهران تقریبا رو به اتمام است و سعی خواهیم کرد تا پایان سال 94 بسته شود.  

گفتنی است، این روزها متقاضیان مسکن مهر که از سال ۸۶ منتظر تحویل واحدهای خود هستند، با مطالبات جدیدی از سوی دولت مواجه می‌شوند که با توان اغلب این متقاضیان همخوانی ندارد.

این طور که به نظر می‌رسد کابو‌س‌های شبانه متقاضیان مسکن مهر همچنان ادامه دارد و متقاضیان حتی اگر در این واحدها ساکن شوند ممکن است باز هم با افزایش قیت مواجه شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، مهر ، پردیس ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
نريمان افزود: اين بخشنامه به صورت روشن و شفاف اعلام کرده که هزينه طرح‌های زيربنايی و روبنايی از مردم اخذ شود!!!
آقای نریمان توضیح دهید که کی و کجا این بخشنامه در زمان عقد قرارداد به اطلاع متقاضیان رسیده.
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۰۹:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
به نظر من مردمی که پول دارن برن واریز کنن این خونه ها به درد می خورن حداقل در 10 سال آینده قابل زندگی میشن و میشه به عنوان سرمایه گذاری ازش استفاده کرد.
آما اون افرادی که پول ندارن زیاد به این پردیس دل نبندن
اگر وقت کردید یه سر به فازتون بزنید ببنید اصلا کاری انجام شده که فکر نمیکنم
بهتره پولتون رو بگیر یا این بودجه ای که دولت داره در سال 94 تصویب میکنه دلار 2850 در نظر گفته شده و به معنی کامل یعنی تورم دوباره
یعنی پیمانگار دوباره باید از متقاضی درخواست پول کنه
بهتره پولتون رو بر گردونید و خودتون برا خودتون تصمیم بگیر نه اینکه دولت براتون تصمیم بگیره
Iran (Islamic Republic of)
تالاری
۰۹:۳۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
با سلام و خدا قوت به همه دلسوزان نظام و مردم ، ما اعتقاد داریم باید در این باره به فرمایشات امام خامنه ای در خصوص مسکن مهر عمل شود ، تا مشکلات آن به طور کلی برطرف گردد.
آخرین اخبار