سنندج؛

کسب رتبه های برتر شاعران کردستانی در کنگره ملی شعر اهل بیت (ع)

دومین کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) در گرگان بادرخشش شاعران کردستانی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، کنگره ملی شعر اهل‎بیت(ع) که در سالن ولایت سازمان تبلیغات اسلامی گلستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با معرفی 14 نفر از شاعران و ادبای شیعه و سنی به کار خود پایان داد.

کنگره شعر اهل بیت به منظور تقویت وحدت بین مسلمانان با موضوعات توصیف شخصیت و جایگاه پیامبر و اهل بیت(ع) و اثر آن در تقویت همگرایی و شفاعت و توسل به اولیاء الهی، عاشورا و نهضت امام حسین(ع) در گرگان به صورت یک روزه برگزار شد. 

در این کنگره بنا بر اعلام دبیرخانه کنگره، 447 اثر از 15 استان کشور به دبیرخانه ارسال شده که 120 اثر از آثار رسیده به دبیرخانه کنگره از شاعران اهل سنت کشور و با گویش‌های مختلفی مانند ترکمنی، کردی و بلوچی و 87 اثر از 38 بانوی شاعر کشور نیز در کنگره سراسری شعر اهل بیت عصمت و طهارت شرکت نموده بودند.

دراین کنگره که با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار گردید از 14 برگزیده جشنواره تقدیر شد دکتر بهروز خیریه و سیدحبیب الله حسینی از شاعران کردستانی شهرستان سنندج عضو کانون شعر حوزه هنری استان کردستان موفق به کسب رتبه های برتر در بخش های مختلف این کنگره شدند و با اهدای لوح زرین و هدیه از آنان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: سنندج ، کنگره ، شعر ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.