مشهد؛

انتقاد دبير شوراي ملي زعفران از رقابت منفي ميان صادرکنندگان

دبیر شورای ملی زعفران گفت: صادرکنندگان ایرانی زعفران بخاطر داشتن رقابت منفی با هم، به دست خود قیمتها را در بازارهای جهانی می شکنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ فرشید منوچهری افزود: امروز همه افرادی که کارت بازرگانی دارند از امکان صدور و فعالیت در زمینه تجارت زعفران برخوردارند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت: هم اینک صادرکنندگان زعفران از چند کیلوگرم تا چند تن در ایران فعالیت دارند و به هیچ وجه قاعده و ضابطه ای در این حوزه وجود ندارد در حالیکه باید مشخص شود یک صادرکننده زعفران چه شرایطی داشته باشد و اگر این صادرکننده بر خلاف منابع و ضوابط، زعفران کشور را فروخت، کجا و چگونه باید با او برخورد شود.
دبیر شورای ملی زعفران افزود: صادر کنندگان داخلی در بازارهای جهانی قیمت های یکدیگر را می شکنند و سعی می کنند روی دست هم بلند شوند به همین خاطر نیازمند آن هستیم که در بحث بهبود رفتار صادرکنندگان کار جدی صورت گیرد تا هر کسی وارد این عرصه نشود و دامپینگ و رقابت منفی نکند.
وی در مورد صادرکنندگان خاص زعفران هم گفت: هم اینک در شورای ملی زعفران پیگیریهای لازم برای ساماندهی به حوزه صادرات این محصول ایران در حال انجام است.
ایران تولیدکننده 90درصد زعفران جهان به میزان 200 تن در سال، پارسال 100 تن زعفران به ارزش 119 میلیون دلار را به بیش از 45 کشور جهان صادر کرد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: مشهد ، زعفران ، صادرات ، بازار ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.