معاون عمرانی بنیاد مسکن خبر داد

آغاز نوسازی 200 هزار واحد مسکن روستایی از امروز/ روستای تاریخی "سیمین‌ابرو" بازسازی شد

شاملو گفت: اجرای طرح هادی روستای "سیمین ابرو" به اتمام رسید و همزمان با آن نوسازی 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور آغاز شد.

محمدرضا شاملو معاون عمرانی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه امروز با حضور جهانگیریان معاون اول ریاست جمهوری طرح هادی روستای سیمین‌ ابرو به اتمام و توسط معاون اول ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید گفت: این روستا به دلیل داشتن بافت باارزش و قدمت چند هزار ساله از لحاظ تاریخی، فرهنگی و معماری بسیار مهم است.

وی در ادامه افزود: بنیاد مسکن طی سال‌های اخیر اقدام به بهسازی و اجرای طرح‌های هادی روستاهای به قدمت چندین هزار ساله پرداخته و این روستا به دلیل بافت باارزش تاریخی از اولویت‌های مهم بنیاد مسکن به شمار می‌رود.

شاملو در ادامه اظهار داشت: بنیاد مسکن تمامی زوایای معماری این روستا را شناسایی کرده و بعد از بررسی‌های دقیق کار اجرای آن را شروع و بعد از طی سه سال و نیم طرح هادی این روستا به اتمام رسید.

معاون عمرانی بنیاد مسکن در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر یک میلیون و 750 هزار واحد مسکونی در روستاها طی برنامه‌های چهارم و پنجم و در راستای اجرای ماده 11 قانون نوسازی و ساماندهی بهسازی و نوسازی آنها به اتمام رسید و به متقاضیان تحویل داده شد.

شاملو خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن از امروز عملیات اجرایی 200 هزار واحد مسکن روستایی را در سطح کشور آغاز کرد و امیدواریم تا پایان سال آینده این تعداد واحد نیز به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار