وزیر اقتصادی اوکراین:

اقتصاد اوکراین ورشکسته شده است / مذاکره با صندوق بین المللی پول برای افزایش وام

دولت اوکراین در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای افزایش بسته وام احتمالی هفده میلیارد دلاری این کشور است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، ایواراس آبراماویسیوس وزیر جدید تجارت و توسعه اقتصادی اوکراین اعلام کرد اقتصاد کشورش در حقیقت ورشکسته شده است.

وی گفت: کشورش در ورشکستگی به سر می برد . از این رو، غیرواقع گرایانه است اگر از ما انتظار داشته باشید بتوانیم برنامه هایی محرک ارائه دهیم.

 آبراماویسیوس همچنین گفت: از این رو، مهمترین مسئله در حال حاضر باز گذاشتن راه برای انجام معاملات تجاری است و باید بگوییم تجارت سبب خواهد اوضاع تا حدودی بهبود یابد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند اوکراین که در سه ماهه سوم سال 2014  با رشد منفی 5.3 درصدی اقتصاد روبروست و ذخایر ارزی این کشور در پایین ترین سطح خود در یک دهه اخیر قرار دارد احتمالا به چهار تا 10 میلیارد دلار اضافه برای وام دریافتی خود نیاز دارد.

مقامات صندوق بین المللی پول برای بررسی اوضاع اقتصادی اوکراین و گفتگو درباره نیازهای مالی این کشور در شرایط بحران اقتصادی که اوکراین را گریبانگیر کرده،‌ روز سه شنبه وارد کیف شدند.

انتظار می رود پس از به نتیجه رسیدن بررسی های مقامات صندوق بین المللی پول در روز هجدهم دسامبر این صندوق دو میلیارد و 200 میلیون دلار از مجموع 17 میلیارد دلار وام تایید شده را در قسط سوم به اوکراین ارائه کند.

اوکراین از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیارد و 580 میلیون دلار از صندوق بین المللی پول طی قسط های اول و دوم وام دریافت کرده است.

وزیر جدید تجارت و توسعه اقتصادی اوکراین همچنین اعلام کرد حدود دو سال طول خواهد کشید اوکراین بخواهد در میان 50 کشور جهان از نظر رتبه معاملات تجاری قرار گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار