کارشناس "شهرستان ادب":

"شهرستان ادب" به کشف اهالی ادب روستاها می‌پردازد

مجید اسطیری گفت: اساسا یکی از مهمترین زمینه‌های فعالیت موسسه "شهرستان ادب" رونق بخشیدن به فعالیت ادبی شهرستان‌ها است.

"مجید اسطیری" نویسنده و کارشناس "شهرستان ادب" در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: در بسیاری از امور فرهنگی ناچاریم تصدی گری دولتی را بپذیریم،‌ اما می‌دانیم که فعالیت فرهنگی دولتی خیلی کند و همراه با محافظه کاری است. این محافظه کاری در بسیاری از موارد با روح کار فرهنگی مغایرت دارد،‌ به همین دلیل وجود کانون‌های فرهنگی همچون "شهرستان ادب" برای تسریع اوضاع فرهنگی می‌توانند کار فرهنگی را تعریف کنند و این اتفاق ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: آنچه در مدت کوتاهی که از آغاز شهرستان ادب می‌گذر متوجه می‌شویم، خشنودی اهالی ادبیات از تاسیس این موسسه و اعتماد متخصصین امر به فعالیت‌های این موسسه است، زیرا "شهرستان ادب" با موفقیت در هر زمینه‌ای همکاری بهترین‌ها را جلب کند.

اسطیری خاطرنشان کرد: اساسا یکی از مهمترین زمینه‌های فعالیت موسسه "شهرستان ادب" رونق بخشیدن به فعالیت‌های ادبی شهرستان‌‌ها است.

بسیار دیده‌ام که شاعران و نویسندگان‌ها از کمبود توجه و امکانات در شهرستان رنج می‌برند و نمی‌دانیم که مرکز گرایی در امور فرهنگی صدمات بسیاری به اوضاع فرهنگ در مناطق محروم زده است، ضمن اینکه اهالی ادب تهران در یک اشباع فرهنگی به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: با همه این زمینه‌ها، ما با جدیت به سراغ اهالی ادب شهرستان‌ها رفتیم و زمینه را برای رشد ادبی آن‌ها فراهم کردیم.

وی افزود: "شهرستان ادب" به طور مستقیم با خود شاعر و نویسنده روستایی ارتباط برقرار می‌کند. بارها پیش آمده است که وبلاگ ساده یک نوجوان روستایی با محتوای شعر یا داستان باعث شده او را کشف کنیم و ارتباط مستمری با او برقرار کنیم.

اهالی ادب شهرستان‌ها بسیار قدرشناس این فعالیت‌های فرهنگی و ادبی هستند.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار