سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس‌:

موسسات غیرمجاز در اعزام دانشجو معرفی شوند

جعفری گفت: مشکلات اعزام دانشجویان به خارج از کشور هرچه سریعتر باید ساماندهی شود و قطعا با همکاری دوجانبه وزارت علوم و ارگان‌های نظارتی می‌توان آینده آموزشی روشنی را برای داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در سایر کشورها را فراهم نمود.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در موسسات و شرکت‌های اعزام دانشجو به خارج از کشور دیده می‌شود این است که این موسسات شناخته شده نیستند و دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور نمی‌دانند چطور باید موسسه مجاز و ذی‌صلاح را از موسسه غیرمجاز تشخیص دهند. 

وی تصریح کرد: البته با نظارت و همکاری بیشتر مسئولان وزارت علوم و ارگان‌های نظارتی از جمله مجلس می‌توان تبعات منفی تحصیل در خارج از کشور را در آینده علمی جوانان کشورمان کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه وزارت علوم باید مسئولیت نظارت و بررسی این موسسات را بپذیرد، خاطر نشان کرد: اگر اعزام از مجاری غیر رسمی صورت می‌گیرد باید با نظارت بیشتر ساماندهی شود و موسسات صاحب نام و معتبر در این زمینه معرفی و اطلاع‌رسانی شوند.

وی افزود: باید این موسسات به گونه‌ای عمل کنند که پس از اعزام دانشجو نیز ارتباطشان با دانشجویان قطع نشود بلکه حمایتشان از دانشجو در کشور مقصد نیز ادامه یابد و اگر آسیبی متوجه دانشجو چه به لحاظ امنیتی، تحصیلی و مالی است با رسیدگی این موسسات و وزارت علوم هرچه سریعتر ساماندهی شود. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۱۱:۳۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
چرا تا حالا گفته نشده ؟
آخرین اخبار