رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اعزام دانشجویان به خارج ساماندهی شود/ضرورت توقف فعالیت موسسات غیر مجاز

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با به پایان رسیدن بررسی بودجه نمایندگان فرصت یافته تا موضوعات تخصصی را در کمیسیون‌ها رسیدگی نمایند و یکی ازاین مباحث رسیدگی به وضعیت اعزام دانشجویان به خارج از کشور بوده است که شرایط مناسبی ندارد.

دکتر محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با به پایان رسیدن بررسی بودجه نمایندگان فرصت یافته تا موضوعات تخصصی را در کمیسیون‌ها رسیدگی نمایند و یکی از این مباحث رسیدگی به وضعیت اعزام دانشجویان به خارج از کشور بوده است که شرایط مناسبی ندارد.

وی گفت: نظارت بر موسسات اعزام بر عهده دو وزارتخانه بهداشت و درمان و علوم تحقیقات است که عملکرد روشنی در این زمینه نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر موسساتی که به اعزام دانشجو می‌پردازند از الگوی خاصی پیروی نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل برای انتخاب این گونه موسسات سردرگم‌اند چرا که نمی‌دانند کدام موسسه مجاز یا کدام غیر مجاز است.

وی افزود: هرچه سریعتر باید این شرایط ساماندهی شود و اسامی موسساتی که در این میان غیر مجازند و با سرنوشت عده‌ای دانشجو بازی می‌کنند مطابق قانون برخورد شود.

وی ادامه داد: نباید دانشجویان به علت نبود نظارت کافی در کشوری غریب درگیر مشکلاتی دیگر شوند و کمیسیون بزودی این مشکل را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار