سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

سرنوشت نامعلوم دانشجویان زیر سایه مؤسسات غیر مجاز

دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور 2 مسیر را طی می‌کنند یکی از طریق بورس‌های رسمی و دیگر از طریق مؤسسات اعزام دانشجو که چندان وضعیت شفافی ندارند.

قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: جوانان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور از 2 طریق می‌توانند مسیر تحصیل خود را در سایر کشورها دنبال کنند، یکی از طریق بورس‌های رسمی که از طریق وزارت علوم و با آزمون صورت می‌گیرد و دیگر از طریق مؤسسات اعزام دانشجو به خارج که چندان وضعیت روشن و شفافی ندارند.

وی گفت: در کشورهای مقصد دانشجویان مشکلات اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی پیدا می‌کنند و حتی سوء استفاده‌هایی از دانشجویان می‌شود که همه این مشکلات ناشی از ضعف مؤسسات اعزام دانشجو به خارج می‌باشد.

وی با بیان اینکه مؤسسات مجاز قبل از اعزام دانشجو استانداردهای علمی و فرهنگی کشور مقصد را بررسی می‌کنند، خاطر نشان کرد: مؤسسات غیر مجاز تعهدی در خصوص دانشجو ندارند و حتی ممکن است، دانشگاه‌هایی که برای تحصیل معرفی می‌کنند برای کشور خودمان معتبر نباشند.

وی یادآور شد: هر دو وزارتخانه بهداشت و درمان و علوم و تحقیقات در خصوص ساماندهی مؤسسات اعزام دانشجو موظف‌اند اما متاسفانه هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و هر دو وزارتخانه مورد سؤال هستند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار